To pozycja przeznaczona dla uczniów przedszkoli i nauczania początkowego, wspomagająca ćwiczenie ręki, rozwijająca wyobraźnię i przygotowująca do pisania. Zbiór ponad 1000 szlaczków podzielona na 50 tematów, pogrupowanych w bliskie doświadczeniu młodych uczniów kategorie:proste szlaczkipory rokukrajobrazyprzyrodamiastodomświęta.
W zeszycie znajdują się ćwiczenia doskonalące prawidłowe kreślenie cyfr i znaków matematycznych. Dziecko najpierw rysuje te znaki po śladzie i wypełnia ich wnętrze różnymi technikami plastycznymi, potem kreśli wzory i szlaczki, a na końcu wykonuje główne zadanie - pisze w liniach i kratkach cyfry i znaki matematyczne. Przy każdym znaku zostały umieszczone kropki, strzałki oraz cyfry, które informują o kierunku i kolejności wykonywanych ruchów. Na końcu książki znajdują się ćwiczenia podsumowujące. Zeszyt został opracowany z myślą o dzieciach 6- i 7-letnich, a także starszych, które mają trudności z kształtnym pisaniem.
Publikację opracowano z myślą o dzieciach, które rozpoczynają naukę pisania, jak i uczniach mających trudności z płynnym i estetycznym pisaniem. Zamieszczone w zeszycie ćwiczenia uczą prawidłowego kierunku kreślenia liter, wskazując ich właściwy kształt i proporcje. Wyrabiają płynność i tempo ruchu, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową. Oprócz zadań doskonalących naukę kreślenia liter w zeszycie zawarto także ćwiczenia rozwijające umiejętność łączenia poznanych liter.
Zadania zawarte w niniejszej książce mają na celu pobudzanie rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych. Ćwiczenia skonstruowano w taki sposób, by usprawniać jednocześnie motorykę małą, percepcję wzrokową, spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w przestrzeni oraz koncentrację uwagi. Ponadto dziecko, wykonując wieloetapowe zadania, uczy się cierpliwości i wytrwałości. Rozwija również kreatywność, stając się autorem jedynego w swoim rodzaju dzieła. Poza tym doświadcza wielu pozytywnych emocji towarzyszących procesowi tworzenia. Wykorzystując Grafomozaiki, można bawić się na wiele sposobów, a każdy z nich będzie dobry, jeśli tylko sprawi dziecku radość.
Kaligrafia dla najmłodszych to zestaw ćwiczeń dla uczniów rozpoczynających naukę pisania liter. Kolejność zadań jest zgodna z etapami kształtowania sprawności grafomotorycznych. Uczeń nabywa umiejętności pisania poszczególnych liter, ich połączeń a następnie całych wyrazów. Aby nauka kaligrafii nie była żmudna i monotonna, na każdej karcie zamieściliśmy zabawne ilustracje, które urozmaicają ćwiczenia i zachęcają uczniów do ich wykonywania.Zestaw z powodzeniem posłuży nie tylko podczas zajęć lekcyjnych w klasie pierwszej, ale sprawdzi się również jako materiał wyrównawczy lub ćwiczenia do samodzielnej pracy w domu.
Publikacja jest przeznaczona dla dzieci, które uczą się pisać i czytać lub mających trudności grafomotoryczne. Składa się z 47 kart, które zawierają ułożone alfabetycznie małe i duże pisane litery alfabetu przeznaczone do ozdabiania lub wyklejania wskazanymi w poleceniach materiałami (np. bibułą, plasteliną, konfetti, herbatą liściastą). Instrukcja dotycząca każdego znaku graficznego jest inna, często bardzo pomysłowa, dzięki czemu dziecko ma okazję stworzyć zbiór różnobarwnych, atrakcyjnych ilustracji. Umieszczenie liter w ozdobnych ramkach sprawia, że kolekcja ta będzie przypominała prawdziwe obrazy, które warto powiesić na przykład w przedszkolnej gablotce. Dziecko, wykonując proponowane zabawy plastyczne, bawi się i jednocześnie kształci zdolności grafomotoryczne, poznaje litery i zapamiętuje ich kształt.
Opracowanie jest przeznaczone dla uczniów klas zerowych i pierwszych szkoły podstawowej. Jego załozeniem jest wprowadzenie najmłodszych uczniów w świat sztuki kaligrafii. Powielone karty można wykorzystać w trakcie lekcji, zajęć wyrównawczych oraz jako materiał do samodzielnej pracy w domu.
Zestaw kart pracy dla uczniów nauczania początkowego. Zadania mają na celu rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie motoryki dłoni. Opracowanie z powodzeniem sprawdza się także podczas zajęć rewalidacyjnych.
Nauka pisania 3 to uzupełnienie serii Moje Sylabki. Zeszyt ćwiczeń do nauki pisania przeznaczony jest dla dzieci uczących się czytać metodą sylabową, toteż system wprowadzania kolejnych sylab, wyrazów, pierwszych zdań jest ściśle z nią powiązany. W zeszytach zastosowano metodę pisania wielkimi literami, ponadto ćwiczenia wzbogacono o dodatkowe zadania stymulujące rozwój małej motoryki: szeregi, sekwencje, labirynty, rysowanie po śladzie.
Publikacja ma formę bloku z wyrywanymi kartami. Zawiera 40 ilustracji, które dziecko powinno rysować po śladzie oburącz, a następnie pokolorować lub ozdobić zgodnie z podanymi wskazówkami lub według własnego pomysłu. Zawarte w książce ćwiczenia doskonalą sprawność obu rąk, a także wpływają na rozwój twórczych zdolności dzieci.
NAUKA PISANIA METODĄ PŁYNNEGO RUCHUĆwiczenia koniczynowePublikacja służy nauce wprawnego, płynnego i estetycznego pisania, opartej na metodzie szczegółowo przedstawionej w podręczniku pt. Nauka pisania metodą płynnego ruchu. Ćwiczenia przedstawione w niniejszym zeszycie nazwano koniczynowymi, ponieważ do powstania każdej litery prowadzi określony ruch pióra wzdłuż figury nazwanej koniczyną kaligraficzną. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla uczniów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Powstała także z myślą o osobach dorosłych - nauczycielach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz rodzicach, którzy dbają o wszechstronny rozwój swoich podopiecznych. Do kompletu należą także: Julian Brudzewski, ,,Nauka pisania metodą płynnego ruchu. Podręcznik dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej"; Julian Brudzewski, ,,Ortografia w obrazkach. Ćwiczenia".
W książce znajdują się ćwiczenia kształtujące umiejętność pisania i czytania. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak. Wyrazy i zdania do ćwiczeń zbudowane są tylko z liter, które zostały już omówione. Zadania są bardzo zróżnicowane. Na początku dotyczą liter i sylab, potem wyrazów, wyrażeń, zwrotów, zdań i tekstów. Uczeń wykonuje różne operacje, między innymi czyta, przepisuje, uzupełnia brakujące elementy, łączy w pary, podkreśla, wyszukuje określone słowa.Książka Pisanki i czytanki została przygotowana w oparciu o publikację Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową i jest jej uzupełnieniem. Może być także wykorzystywana samodzielnie, jako pomoc w doskonaleniu umiejętności czytania i pisania.
Zamieszczone w tym zeszycie ćwiczenia kaligraficzne opracowano z myślą o uczniach, którzy mają trudności z płynnym i estetycznym łączeniem liter. Dziecko na kolejnych stronach rozwija tę umiejętność najpierw po śladzie, potem samodzielnie. Ćwiczenia zamieszczone w zeszycie służą także doskonaleniu prawidłowego kierunku kreślenia liter przy zachowaniu właściwych kształtów i proporcji, wyrabiają płynność ruchu i tempo pisania, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową.
Sowa Rozalia - ćwiczenia grafomotoryczne to opracowanie przygotowane dla uczniów nauczania początkowego. Tytułowa sowa Rozalia towarzyszy dzieciom na każdej karcie zestawu, zachęcając do wykonywania zadań manualnych: pisania po śladzie, uzupełniania, dorysowywania brakujących elementów itp. Ćwiczenia przeplatają się z zabawnymi i pouczającymi przygodami sowy, kształcący charakter rysunkowych opowieści pełni zatem dodatkową, wychowawczą funkcję.
Publikacja ta jest pomocą dla dzieci z trudnościami w pisaniu. Ćwiczenia zawarte w zeszycie uczą je prawidłowego kierunku kreślenia liter przy zachowaniu właściwych kształtów i proporcji, wyrabiają płynność ruchu, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową, doskonalą tempo pisania. Liniatura jest umieszczona na odpowiednio dobranym tle, co ułatwia dziecku odwzorowanie kształtu liter w liniaturze. Maluch na kolejnych stronach zeszytu najpierw pisze po śladzie, a potem samodzielnie kreśli litery, sylaby i wyrazy.
Zeszyt "Szlaki, zygzaki i inne kreślaki. Ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą" został opracowany z myślą o dzieciach 5-7-letnich, a także starszych, które mają trudności z kształtnym pisaniem, oraz młodszych, przejawiających chęć podjęcia nauki pisania.
Uczę się pisać to ilustrowany zeszyt ćwiczeń przygotowany z myślą o dzieciach, które podejmują pierwsze próby pisania liter bądź chcą doskonalić tę nowo nabytą umiejętność. Obok wprawek kaligraficznych, uporządkowanych zgodnie z zasadą stopniowania trudności (od rysowania wzorów i szlaczków literopodobnych, wielokrotnego pisania litery po śladzie do kreślenia liter w liniaturze - najpierw powiększonej, później pomniejszonej), znalazły się tu ćwiczenia analizy słuchowej, po wykonaniu których dzieci kolorują obrazki.