Prawne aspekty ochrony rodziny i dziecka w Polsce

25,20 zł*

21,42 zł*

Rabat 15.00% - oszczędzasz 3,78 zł*
Informacje dot. produktu "Prawne aspekty ochrony rodziny i dziecka w Polsce"
Autor prezentuje różne aspekty prawnej ochrony rodziny i dziecka w Polsce. Wieloaspektowość i złożoność problematyki ochrony praw rodziny i dziecka powoduje, że prawo rodzinne uznać należy za najbardziej podstawową, ale nie jedyną gałąź prawa, która zawiera stosowne w tej mierze regulacje. Przede wszystkim duże znaczenie przypisać należy prawu cywilnemu, którego normy, łącznie z normami prawa rodzinnego, tworzą kompleksową całość określającą sytuację prawną osób fizycznych w wymiarze cywilnoprawnym. Niebagatelną rolę dla ochrony rodziny i dziecka mają również przepisy prawa karnego. Tworzą one system represji, które państwo jest władne uruchomić w razie podjęcia działań skierowanych przeciwko członkom rodziny, a zwłaszcza dziecku, pełniąc w ten sposób funkcję gwarancyjną i odstraszającą. Coraz większe znaczenie odgrywają wreszcie w sferze ochrony praw rodziny i dziecka, podobnie jak w innych sferach życia społecznego, unormowania międzynarodowoprawne, w tym z obszaru prawa Unii Europejskiej.
Tak szeroko ujęta problematyka ochrony praw rodziny i dziecka, ma w przekonaniu autora monografii odpowiedzieć na pytanie o spójność, logiczność i skuteczność podejmowanych przez władze publiczne środków ochrony. Zdaniem autora do problemu ochrony praw rodziny i dziecka należy podejść w sposób możliwie kompleksowy, przy zastosowaniu metod badawczych pozwalających na ocenę stanu przepisów prawnych z różnych gałęzi prawa. Tylko w taki sposób da się wypełnić postulat tworzenia prawa o możliwie największej użyteczności, rozwiązującego w sposób skuteczny i odpowiedzialny występujące w praktyce problemy ochrony praw rodziny i dziecka.
Wydawnictwo: Elipsa Dom Wydawniczy
ISBN: 9788380173187
Rok wydania: Rok wydania: 2020, oprawa: broszurowa
Opis wydania: Strony: 170, Format: 250x176 mm

Oceny 0 z 0

Wprowadź ocenę!

Podziel się doświadczeniami dotyczącymi produktu z innymi klientami.