Antarktyda jest wymarzonym celem chyba każdego podróżnika. Ponieważ szanse na samodzielną wyprawę na ten wyjątkowy kontynent są małe, autor zdecydował się na grupowy wyjazd komercyjny. Jednak nie poleciał tam samolotem ani nie popłynął zwykłym statkiem - aby poczuć smak przygody, wybrał rejs żaglowcem. Podróż taką poleca szczególnie amatorom żeglarstwa, bo będą mogli ,,pobiegać" po rejach, zapalonym turystom, ponieważ dotrą do miejsc trudno dostępnych i bardzo rzadko odwiedzanych, jak Tristan da Cunha, miłośnikom natury, gdyż przyroda była największą atrakcją tej wyprawy, a przede wszystkim entuzjastom fotografii, bo będą usatysfakcjonowani różnorodnością kadrów. Album jest fotograficznym zapisem tego niezwykłego rejsu. Zobaczymy groźne fale Cieśniny Drake'a i Morza Scotia, wspaniałe krajobrazy lodowe na Morzu Weddella, niezwykłych kształtów góry lodowe i ogromne góry stołowe, pośród których ,,Europa" raz była majestatycznym żaglowcem, a raz kruchą łupiną. Poznamy Georgię Południową - subantarktyczną wyspę, ziemię pingwinów królewskich, których kolonie liczą setki tysięcy osobników, a także królestwo słoni morskich i kilku milionów uchatek antarktycznych, to na nią dotarł bohaterski Shackleton wracający w 1916 roku ze swojej nieudanej próby przejścia przez Antarktydę. Ujrzymy Nightingale, wyspę w archipelagu Tristan da Cunha, gdzie gniazdują albatrosy, a ich młode usiłują dziobnąć zbyt ciekawskich turystów. Na Antarktydzie i na sąsiednich wyspach odwiedzimy argentyńskie stacje badawcze i domy polarników ze szwedzkiej wyprawy Nordenskjölda zimujących tu w 1903 roku. Dotrzemy do opuszczonych baz wielorybniczych na Wyspie Zwodniczej i na Georgii Południowej, gdzie kilkadziesiąt lat temu ludzie, zabijając dla zysku miliony uchatek, fok i wielorybów, doprowadzili prawie do wyginięcia tych zwierząt. W podróży przez południowy Atlantyk będą nam towarzyszyć dostojne albatrosy wędrowne. Zapraszamy na rejs ,,Europą" na Antarktydę i Georgię Południową. Popłyniemy z Ushuai w Ameryce Południowej, a podróż zakończymy w Afryce, w Kapsztadzie.
W książce, którą trzymasz w ręku zaprezentowano 100 najwspanialszych zabytków kultury na świecie. Opisano tutaj budowle, które przetrwały setki i tysiące lat, np. piramidę Cheopsa, Wielki Mur Chiński, posągi Moai, znaczną część poświęcono najpiękniejszym katedrom i kościołom, np. katedrze w Paryżu czy katedrze w Kolonii, nie zabraknie też malowniczych zamków i skrywających ogromne ilości dzieł sztuki muzeów. 100 cudów kultury to ciekawe teksty wzbogacone pięknymi zdjęciami.
Album prezentujący wybór okładek Przeglądu Sportowego z różnych dekad jego ukazywaniasię od najwcześniejszych przedwojennych, przez te ukazujące największe chwile powojennegosportu w Polsce, po zupełnie współczesne, które jeszcze nie zdążyły zyskaćstatusu historycznych. Poprzez okładki dziennika obchodzącego w tym roku stulecie istnieniamożna sobie łatwo uświadomić, w jaki sposób zmieniał się nie tylko nasz sport, ale w ogóle naszkraj.Wszystkie jedynki opatrzone są tekstami omawiającymi kolejne etapy w dziejach gazety, którapo raz pierwszy ukazała się w Krakowie 21 maja 1921 roku. I przez lata zgromadziła potężnearchiwum, którym teraz ma okazję podzielić się ze swoimi Czytelnikami.
Książka prezentuje w atrakcyjnej albumowej formie wybór 100 cennych i rzadkich monet, banknotów oraz medali z liczącej prawie 120 tysięcy obiektów kolekcji naszego Muzeum poczynając od celtyckiego statera typu krakowskiego, jednej z najstarszych monet wybitych na ziemiach polskich, przez unikatowe lub bardzo rzadkie polskie monety średniowieczne, po monety, banknoty i medale epoki nowożytnej. Opisom, przygotowanym w oparciu o najnowsze ustalenia, towarzyszą bardzo dobrej jakości fotografie. Autorami tekstów są w większości pracownicy Gabinetu Numizmatycznego Muzeum Narodowego w Krakowie. To lektura obowiązkowa dla wszystkich zainteresowanych pięknem polskich numizmatów.
Wybierzcie się na wyprawę po torach i trasach najbardziej emocjonujących wyścigów. Formuła 1, regaty żeglarskie Poznajcie sławnych kierowców, niebezpieczeństwa i trudności, którym muszą stawić czoła, i wiele zaskakujących ciekawostek.W serii `101 ciekawostek` m.in.: Statki, Piłka nożna, Zwierzęta, Ludzkie ciało, Piraci, Wyścigi. Rajdy. Regaty.
Album prezentujący 111 najcenniejszych dzieł z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi (j.ang)W poczatkowej części publikacji znajdziemy zwięzły opis historii kształtowania się muzealnej kolekcji.Dalsza część albumu to prezentacja najcenniejszych dzieł zawierająca fotografie poszczególnych prac, którym towarzyszą opisy obejmujące biografię artysty i analizę dzieła.Wyselekcjonowane zarówno dzieła sztuki nowoczesnej jak i dawnej mają cechę wspólną, sa w jakiejś mierze wyjątkowe, unikatowe w skali kraju. Nie jest to tylko wyjątkowość dzieła sztuki, które z racji swej niepowtarzalności jest unikatowe z definicji. Jest to kwestia rzadkości, zarówno z punktu widzenia autora, jak i rodzaju czy klasy samej przedstawionej pracy.An album featuring 111 the most precious works of art in the collection of Muzeum Sztuki in Łódź.The publication stars with a concise presentation of the history of the collection.Further, the album presents the most precious artworks, their photographs with descriptions that include artists' biographies and analyses of individual works.Selected masterpieces of modern and ancient art have one thing in common, they are exceptional, unique. And we do not mean the mere exceptionality of a work of art, which is unique because it is original. It is the question of being rare with respect to the author and artistic value or quality of the work.
W albumie można podziwiać dzieła polskich artystów projektujących plakaty wojenne, m.in. Edmunda Bartłomiejczyka, Zdzisława Gedliczki, Aleksandra Grzybowskiego, Karola Homolacsa, Zygmunta Kamińskiego, Edwarda Lessera, Kamila Mackiewicza, Bogdana Nowakowskiego, Stanisława Siestrzeńcewicza, Eugeniusza Urbańskiego, a także Józefa Mehoffera czy Felicjana Szczęsnego Kowarskiego. Najczęściej odwołują się one do obrony spraw najdroższych Polakom Wiary, Ojczyzny i Honoru, pokazując jednocześnie grozę antywartości reprezentowanych przez najeźdźcę zburzone świątynie, mordowaną ludność, zhańbione niewiasty, zagrabioną własność.Drugą część albumu zajmują dokumentujące wydarzenia wojenne i żołnierski dzień powszedni szkice Wiktora Gutowskiego, żołnierza, ale przy tym uzdolnionego rysownika o dużym zmyśle obserwacji, a w zakończeniu pojawiają się reprodukcje kolorowych wycinanek prezentujących mundury różnych ówczesnych formacji wojskowych.Publikacja towarzyszy wystawie czasowej 1920. Cud Wisły, eksponowanej od lipca w Kamienicy Szołayskich, a upamiętniającej 100. rocznicę Bitwy Warszawskiej.The book presented to readers by the National Museum in Krakow features works by Polish designers of war posters, including Edmund Bartłomiejczyk, Zdzisław Gedliczka, Aleksander Grzybowski, Karol Homolacs, Zygmunt Kamiński, Edward Lesser, Kamil Mackiewicz, Bogdan Nowakowski, Stanisław Siestrzeńcewicz, Eugeniusz Urbański, Józef Mehoffer and Felicjan Szczęsny Kowarski. They usually refer to the defence of the causes dearest to Poles Faith, Homeland and Honour while showing the horror of the anti-values' represented by the invader: destroyed temples, murdered civilians, dishonoured women and stolen property.The second part of the book contains the sketches documenting the events of the war and the soldier's daily rounds by Wiktor Gutowski, both a soldier and a talented draughtsman with a keen sense of observation. The final section includes reproductions of colour cutouts which present the uniforms of various military units.
Album Mikołaja Długosza to refleksja nad podstawami charakterystycznymi dla współczesnej polskiej kultury konsumpcyjnej. Prezentuje, pochodzące z epoki definiowanej przez turbokapitalistyczne przyspieszenie Planu Balcerowicza, marzenia o towarach i konsumpcji, rzeczach dostępnych po okazyjnej cenie i w dużej ilości w sieciach hipermarketów. Prezentowane przez Długosza fotografie pakszotowe powstały w 1994 roku na potrzeby druków promocyjnych.
Władze II Rzeczypospolitej szczególnie dbały o rozwój komunikacji w odrodzonym kraju. W tym czasie zbudowano imponujący port w Gdyni, po rzekach i kanałach kursowały barki towarowe i statki pasażerskie. Polskie Koleje Państwowe budowały kilometry linii kolejowych, które wraz z nowymi drogami miały zespolić podzielone wcześniej państwo. W miastach obok tramwajów pojawiły się pierwsze autobusy, a samochody prywatne stawały się codziennością na ulicach. Uruchomiono komunikację lotniczą. Polskie góry stawały się bardziej dostępne dzięki budowanym kolejom linowym. Poczta Polska stanowiła symbol solidności. Telegraf i telefon miał coraz większe znaczenie. Obok rozgłośni centralnej w 10 miastach funkcjonowały lokalne stacje radiowe. Prowadzono pierwsze próby emisji programu telewizyjnego. O tym komunikacyjnym boomie opowiada to imponujące, zilustrowane ponad tysiącem fotografii dzieło wydane w 1939 roku.
Gdy w pierwszej połowie lat 80. rodzimi entuzjaści komputerów ZX Spectrum, Commodore i Atari rozpoczynali zabawę w tworzenie gier, nie mogli się spodziewać, że 30 lat później na polskie produkcje będzie czekać cały świat, a tworzące je studia będą liczone w setkach.Dziś branża gier jest wizytówką polskiej popkultury, a jej sukcesy mogą wprawić w zakłopotanie filmowców i muzyków. Są efektem wielu lat ciężkiej pracy i nieustannej nauki na własnych błędach.Książka "222 polskie gry, które warto znać" obrazuje tę drogę, pokazując, jak gry i trendy zmieniły się przez lata. Od 8-bitowych dzieł pasjonatów tworzonych na komputerze rodziców, przez pierwsze profesjonalne twory niewielkich grup, po światowe hity sprzedażowe produkowane przez studia liczące setki osób.To autorski wybór ważnych, niezwykłych bądź po prostu ciekawych tytułów, dzięki którym polska branża znajduje się dziś w eksponowanym miejscu, rozpalając wyobraźnię fanów gier z całego świata. To 222 ręcznie złapane obrazki, opisy przybliżające dany tytuł, a w wybranych przypadkach również anegdoty prosto od twórców. Całość w pełnym kolorze, powiększonym formacie i na grubym kredowym papierze.
Publikacja albumowa prezentująca rodziny bamberskie przybyłe do Poznania w XVIII wieku, ich losy oraz role w dziejach miasta. Rodzinne fotografie uzupełniono zdjęciami ukazującymi dawną przestrzeń miejską związaną z bamberskimi osadnikami charakterystyczne zabudowania, kapliczki z figurkami świętych oraz pola uprawne, które na przestrzeni lat zapełniły się blokowiskami. Poznańscy Bambrzy porwą Czytelnika w sentymentalną podróż, pokazując rodzinne tradycje, opowiadając o historii oraz smutkach i radościach dnia codziennego.
Cecylia Malik, młoda krakowska artystka, począwszy od 25 września 2009 przez rok codziennie wspinała się na jedno drzewo. Tak powstał niezwykły cykl 365 drzew, dla którego inspiracją była powieść Italo Calvino z 1957 roku Baron drzewołaz.
Przedsiębiorstwo powstało w 1955 r. z połączenia Państwowej Gipsowni i Kopalni Anhydrytu "Anhydrytołom". Przyjęło nazwę: Kopalnia Anhydrytu "Nowy Ląd" w Niwnicach, którą następnie zmieniono w grudniu 1996 r. na: Kopalnia Gipsu i Anhydrytu "Nowy Ląd" w Niwnicach. W październiku 1993 r. Minister Skarbu Państwa przekształcił kopalnię pod względem formalnym z przedsiębiorstwa państwowego w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa.W styczniu 1998 r. udziały Nowego Lądu kupiła Wytwórnia Klejów i Zapraw Budowlanych ATLAS w Łodzi, która cały czas jest właścicielem - już prawie osiemnaście lat. Również z tej okazji podczas jubileuszowego spotkania wręczono statuetki specjalne.W ostatnich piętnastu latach, pod skrzydłami Grupy ATLAS, kopalnia zaczęła się dynamicznie rozwijać: wprowadzono nowe technologie, unowocześniono linie produkcyjne oddając do użytkowania mieszalnie spoiw gipsowych i anhydrytowych, przemiałownię mączki anhydrytowej, oddział produkcji gipsów, zbudowano od podstaw kopalnię podziemną gipsu na "Polu Radłówka". Ponadto przeprowadzono zmiany restrukturyzacyjne majątku.
70 lat temu, 1 sierpnia 1944 roku, do walki o wolność swojego miasta przystąpiło kilkanaście tysięcy słabo uzbrojonych powstańców. Dowództwo podziemnej Armii Krajowej, decydując o podjęciu jawnych działań zbrojnych przeciwko przeważającym siłom okupanta niemieckiego, planowało utrzymanie kontroli nad miastem przez tydzień, może 10 dni. Zakładano, że wkrótce do szturmu na Warszawę ruszy Armia Czerwona. Stalin jednak wstrzymał działania ofensywne, a osamotnieni powstańcy bronili swojej stolicy przez blisko 10 tygodni. W ciągu 63 dni walk zginęło około 18 000 żołnierzy powstania i blisko 120 000 mieszkańców Warszawy, zabitych w czasie walk, a także okrutnie zamordowanych przez hitlerowców. Jednak przez te 63 dni powstania Warszawa - choć palona, ostrzeliwana i bombardowana - walczyła i żyła wolnością, funkcjonowało niepodległe państwo polskie. Jak wyglądała ta walka i życie miasta, pokazujemy na starannie wyselekcjonowanych fotografiach archiwalnych...
Agada,Hagada,haggada(hebr.haggad) opowiadaniewchodzące w skład rabinicznejegzegezyBibliiiTalmudu, rodzajmidraszu.Hagady są opowiadaniami zbudowanymi na podstawie historii biblijnych zawierającymi komentarze i szczegóły uzupełniające fabułę. Ponieważ wjudaizmiezabronione jest portretowanie ludzi, to hagady pełnią rolę ilustracyjną opisywano między innymi urodę i cnoty żonpatriarchów. W hagadach dotyczącychpotopuznajdują się opisy zachowaniaNoego, który miał wzywać do nawrócenia, oraz komentarze, że długi czas budowaniaarkibył szansą na to nawrócenie.W przeciwieństwie dohalachynie wyjaśnia reguł postępowania.Najbardziej znaną hagadą jestHagada Paschalna, czyli opowiadanie ułożone na pamiątkęwyjścia ludu izraelskiego z Egiptu. Utwór ten składa się z fragmentówbiblijnych, komentarzy i modlitw.Spisana została między II a IV wiekiem n.e.Czytana jest wjesziwieoraz podczas obrzędów ślubnych i pogrzebowych. Opowieść o wyjściu Żydów zEgiptuczyta się podczas wieczerzysederowejw świętoPesach.Hagada na świętoPesachopowiada i przypomina o WyjściuIzraelitówzEgiptuiplagach, jakie spadły na Egipcjan. Opisuje powinności mieszkańcówżydowskiegodomu w dniu święta, wymienia obowiązkowe potrawy nasederowymstole oraz symboliczne znaczenie każdej z nich. Hagada podaje niezbędne do uczczenia świętamodlitwy, ale także tekstywierszykówi wyliczanek dla dzieci.Hagada na święto Pesach jest żydowską książką mającą najwięcej wydań w historii (ponad 3500). W Polsce, po II wojnie światowej, opublikowane zostały jej trzy edycje: reprint wiedeńskiego wydania Hagady z roku 1927 (1991),Hagada na Pesach i Pieśń nad Pieśniamiz obszernymi komentarzami pod redakcjąSachy Pecarica(2002) iHagada na PesachStowarzyszenia 614. Przykazania(2007).
Prezentowany Czytelnikowi album w całości poświęcony został artystycznym wizerunkom ciała kobiecego, choć autorka w żaden sposób nie podziela opinii, że ciało męskie jest mniej atrakcyjne bądź mniej godne zainteresowania. Analiza tak okrojonego tematu stworzyła doskonałą możliwość spojrzenia na akt kobiecy wieloaspektowo, poprzez umiejscowienie go w kontekście nie tylko historycznym, ale i światopoglądowym, czy wręcz socjologicznym. Tak widziany akt okazał się interesującym wprowadzeniem do dyskusji na temat roli kobiety w społeczeństwie na przestrzeni wieków, sposobem ukazania zarówno jej zdegradowanej pozycji, jak i powolnego marszu ku emancypacji. Zjawiskiem wręcz fascynującym jest uwikłanie polskiego artysty pomiędzy eksponowaniem ciała kobiecego jako "towaru", a autentyczną jego admiracją jako symbolu doskonałości rozumianej w duchu greckim. W XIX wieku akt stanowił odzwierciedlenie męskich potrzeb erotycznych, w artystyczny sposób kamuflowanych przez malarzy. Swoista jego poetyzacja, która nastąpiła na przełomie XIX i XX wieku, korespondowała z tendencją, by malować tak, żeby się podobało, ale i nie budziło zgorszenia. Dziś przesłanie to wydaje się tanią hipokryzją; kiedyś nazywano je artyzmem. Z kolei uznanie ciała kobiecego na początku XX wieku z jednej strony za dekoracyjną wprawdzie, ale tylko plamę barwną, a z drugiej za pole do popisu dla wszelkiego rodzaju deformacji, dało początek fali "oderotyzowania" aktu, nadania mu nowoczesnego wymiaru. Naznaczanie go znamionami starości, choroby, obumierania, zauważalne w okresie powojennym, stanowiło nowy, istotny rozdział w drodze ku "wyzwoleniu" kobiety, ale również aktu z jego erotycznego balastu. Nieprzemijalna atrakcyjność aktu i nagości także dla artystów współczesnych zdradza fascynację tematem jako nośnikiem wypowiedzi o kondycji człowieka i społeczeństwa dnia dzisiejszego.Bogactwo i różnorodność aktów kobiecych w polskim malarstwie może być dla Czytelnika przyjemnym zaskoczeniem. Nie tylko obala pogląd o naszej narodowej "niemożności" w tym względzie, ale i potwierdza tezę o bezczasowej i uniwersalnej jakości, jaką akt ze ze sobą niesie.
Prezentowany Czytelnikowi album w całości poświęcony został artystycznym wizerunkom ciała kobiecego, choć autorka w żaden sposób nie podziela opinii, że ciało męskie jest mniej atrakcyjne bądź mniej godne zainteresowania. Analiza tak okrojonego tematu stworzyła doskonała możliwość spojrzenia na akt kobiety wieloaspektowo, poprzez umiejscowienie go w kontekście nie tylko historycznym, ale i światopoglądowym, czy wręcz socjologicznym. Zaprezentowane w albumie bogactwo i różnorodność aktów kobiecych w polskim malarstwie może być dla Czytelnika przyjemnym zaskoczeniem. Nie tylko obala pogląd o naszej narodowej niemożności w tym względzie, ale i potwierdza tezę o ponadczasowej i uniwersalnej jakości, jaką akt ze sobą niesie, o jego nieprzemijalnej atrakcyjności. Dla Autorki temat ten stał się okazją do refleksji na temat roli kobiety w społeczeństwie na przestrzeni wieków.
Jeszcze nigdy opowieść o św. Teresie od Jezusa nie była tak wciągająca. Na koniec jubileuszu 500-lecia urodzin kastylijskiej świętej Wydawnictwo Karmelitów Bosych przedstawia wyjątkową publikację. Szczegółowa biografia, przygotowana przez dra Arkadiusza Smagacza OCD, została bogato zilustrowana fotografiami miejsc niedostępnych dla turystów. Prof. dr hab. Jerzy Gogola OCD opracował komentarz doktrynalny, który za pomocą słów-kluczy rozjaśnia czytelnikowi naukę Doktora Kościoła. Album Teresa od Jezusa to połączenie chronologicznej narracji, licznych kulturowo-społecznych anegdot, niecodziennych fotografii oraz kompetentnego komentarza. To nowoczesne kompedium terezjańskie, którego do tej pory brakowało na polskim rynku wydawniczym.
Ojciec Święty Jan Paweł II, w ciągu swojego życia, w sposób wyjątkowy spotkał się z krzyżem: doświadczył go ze strony nazizmu i komunizmu w Polsce, poprzez zamach na jego życie w 1981 roku, choroby, podeszły wiek. Album z fotografiami Grzegorza Gałązki i tekstem Drogi Krzyżowej, napisanym osobiście przez Papieża, wyraża niezwykłe bogactwo osobowości i duchowości Ojca Świętego, jako świadka Krzyża, wiary, życia i miłości.
"Beskid Sądecki - barwy gór", album, który oprócz pięknych panoram i widoczków, barwnie opowiada o tych zaskakujących różnorodnością górach. Zawiera również mapkę Beskidu Sądeckiego w skali 1:130 000. Przy zakupie większej ilości albumów istnieje możliwość zamówienia firmowej obwoluty. Album w obwolucie firmowej.Kiedyś w dostojnym i potężnym "cesarstwie Karpat" narodziły się góry - "małe książątko" - Beskid Sądecki położony w Karpatach Zewnętrznych.""...Beskid Sądecki - piękno odbierane wszystkimi zmysłami i w głębi nas ocalone. Teraz odkrywane i ocalane na kartach tej książki...
Hodowla gołębi nie należy do tanich pasji. Do tego dochodzi odpowiedniakarma, sposób przechowywania stada, a i tak każdy z hodowców drży na myśl ozagrożeniach, jakie czekają ich ulubieńców. Ten album to wspaniały prezent dlamiłośników i hodowców gołębi 2000 fotografii oraz 150 opisów ras gołębi. Książkazostała wydana w twardej, oprawie, na wysokiej jakości papierze. Fotografiepochodzą z wystaw, olimpiad, konkursów ogólnopolskich.
"Przedsięwziąłem tę część królestwa, w której się urodziłem i gdzie mi najpiękniejsze chwile życia mego ubiegły, tę, która tm samm jest i lepiej mi znajomą i bliższą, że tak powiem, serca mojego niż inne". Adam Lerue (1825-1863) urodził się w roku w Dubience. W latach 1844-1851 uczył się w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych. Jeszcze w trakcie studiów został zaangażowany jako rysownik Delegacji do Opisywania Starożytności w Królestwie Polskim pracującej pod kierownictwem K. Stronczyńskiego. Delegacja inwentaryzowała zabytki znajdujące się guberniach Królestwa Polskiego. Adam Lerue postanowił opublikować swoje akwarele wykonane w 1852 roku w Guberni Lubelskiej. Dzieło zatytułowane Album Lubelskie składało się z 12 zeszytów, wydawanych od 1857 do 1859 roku w Zakładzie Litograficznym Adolfa Pecqa i S-ki w Warszawie. Każdy zeszyt zawierał 4 lub 5 litografii przedstawiających zabytki Guberni Lubelskiej oraz krótki opis obiektów. Litografie ukazujące reprezentacyjne, zabytkowe fragmenty Lublina, przygotował sam Lerue oraz trzech innych litografów: Julian Cegliński, Alfons Matuszkiewicz i Władysław Walkiewicz.