-
Książki
- Albumy
- Encyklopedie
- Języki obce
- Komiksy
-
Literatura
- Aforyzmy
- Biograficzne
- Biografie
- Czasopisma
- Dla dorosłych
- Dokument
- Dramat
- Dzienniki, pamiętniki
- Erotyka
- Eseje, publicystyka literacka
- Etyka
- Ezoteryka
- Fantastyka, Fantasy
- Felietony
- Film
- Historyczne
- Hobby
- Horror
- Humor
- Klasyka obca
- Komiks
- Kryminał
- Kulinaria
- Kultura
- Legendy
- Listy
- Literatura faktu, reportaż
- Malarstwo
- Militaria
- Motoryzacja
- Muzyka
- Myśli, przysłowia, sentencje
- Obcojęzyczne
- Obyczajowa
- Opowiadania
- Opowieść
- Pamiętnik
- Parapsychologia
- Podania
- Podróże
- Poezja
- Poezja, dramat
- Polityka, Politologia
- Popularnonaukowa
- Poradniki
- Powieść
- Prawo
- Proza
- Proza współczesna
- Przewodniki
- Przygodowa
- Publicystyka
- Reklama
- Religia
- Romans
- Senniki
- Sensacja
- Sport
- Sztuka
- Śpiewniki
- Thriller
- Wiersze
- Wojenne
- Wspomnienia
- Wywiady
- Zdrowie
- Zdrowie i uroda
- Zwierzęta
- Literatura obcojęzyczna
- Podróże
- Słowniki
- Książki fachowe
- Prawo
- Dzieci i mlodzież
- Podręczniki
- Zabawki i gry
- Inne
- Prezenty i gadżety
- Ebooki
Filtry
–
Naturą kadru, postaci, regułą komiksowych opowieści bywa uproszczenie, wyjaskrawienie, wyrazistość stron nieuchronnego konfliktu, alegoryczność wszystko oczywiście jakoś odnoszące się do rzeczywistości, jak w kabarecie czy w aluzyjnej science fiction. Tym samym, znów jak kabaret, pozostaje komiks formalną grą, toczoną podług określonych reguł, które, jak wszystko w sztuce, podlega zmianie, doskonaleniu, kontestacji. Każdy komiks jest fantastyczny to zbiór tekstów legendarnego Macieja Parowskiego na temat IX Muzy. Od pierwszych esejów ambitnego publicysty, poprzez zaangażowane teksty w obronie komiksu, po wspomnienia redaktora i autora, wywiady, felietony i recenzje, w tym niepublikowane. W oczach Parowskiego komiks to pełnoprawny przedstawiciel sztuki, ambitny i autentyczny, mieszający popkulturę z kulturą wysoką. Teksty pisane na przestrzeni lat odzwierciedlają przemiany w podejściu do komiksu w Polsce a liczne odniesienia do dzieł artystycznych powodują, iż książka jest zarówno zapisem historii, jak i zmian w kulturze ostatnich czterdziestu lat. Maciej Parowski (1946-2019) człowiek-orkiestra: pisarz, redaktor, scenarzysta, krytyk, recenzent. Debiutował pod koniec lat 60. Drukował w Życiu Warszawy, Politechniku, Razem i innych pismach. Wieloletni redaktor literatury polskiej w miesięczniku Fantastyka i Nowa Fantastyka, także redaktor naczelny. Twórca kwartalnika Czas Fantastyki. Wybrane książki: Bez dubbingu (1978 felietony), Twarzą ku ziemi (1982 powieść), Burza (2009 powieść), Małpy Pana Boga tom 1 i 2 (2011-2013 krytyka). Na polu komiksu aktywny od początku lat 70. najpierw jako publicysta. W 1982 roku wspólnie z Jackiem Rodkiem (współscenarzysta) i Bogusławem Polchem (rysunki) stworzył Funky'ego Kovala, najlepszy polski komiks SF. Zaadaptował opowiadania o wiedźminie (również z Polchem), współpracował ponadto z Krzysztofem Gawronkiewiczem, Tomaszem Niewiadomskim i Jackiem Skrzydlewskim. Redagował magazyny Komiks-Fantastyka i CDN. Wielokrotnie nagradzany. W 2006 roku otrzymał doktorat humoris causa, czyli nagrodę im. Papcia Chmiela, rok później został nagrodzony srebrnym medalem Gloria Artis.