Podręcznik Europa. Nasza historia kl. 7. cz. 2. (19191939) to kolejna część serii powstałej w wyniku polsko-niemieckiej współpracy wydawnictw, autorów, naukowych koordynatorów i ekspertów. Poszczególne rozdziały są efektem dyskusji nad sposobem ukazania w podręczniku szkolnym spojrzenia na historię, uwrażliwiającego różne punkty widzenia i różne dydaktyczne ujęcia przeszłości. Zgodnie z wymogami polskiej podstawy programowej stanowi kontynuację podręcznika Europa. Nasza historia kl. 7. cz. 1.Każda lekcja rozpoczyna się tekstem wprowadzającym z pytaniami, które mają ukierunkować uwagę ucznia na najważniejsze zagadnienia danego tematu. Niektórym lekcjom w tym miejscu towarzyszy mapa zatytułowana W tym samym czasie w Europie. Zaznaczono na niej wydarzenia, które rozgrywały się równolegle do tych opisywanych w lekcji. Pozwoli to uczniowi na szersze spojrzenie na dany temat i uświadomi, że wiele procesów w historii toczy się obok siebie, nawet, jeśli się ze sobą nie łączą.Narracja autorska przeplata się z licznymi tekstami źródłowymi oraz tekstami popularno-naukowymi, które pozwalają uczniowi na kształcenie umiejętności. Szczególną rolę odgrywają tabelki Punkty widzenia, które prezentują różne spojrzenia historyków z różnych krajów na dany temat. Nauki interpretacji i analizy różnych rodzajów źródeł uczą osobne strony Warsztat historyka. Uczeń, korzystając z pytań pomocniczych, może nauczyć się etapów pracy nad różnymi rodzajami źródeł i zapoznać się z metodami, które są potrzebne historykowi do pracy.Wyjątkowe znaczenie twórcy podręcznika przypisali ramkom Przeszłośćw teraźniejszości. Pokazują one to, co zostało nam do dzisiaj z dawnych lat.
Podręcznik Europa. Nasza historia kl. 7. cz. 1. (18151918) to 3 tom z planowanej 4-tomowej serii. Jest efektem wspólnej polsko-niemieckiej pracy w wielorakim tego słowa znaczeniu. Powstał on w ścisłej współpracy wydawnictw, autorów, naukowych koordynatorów i ekspertów z obu krajów zajmujących się konkretnymi epokami. Poszczególne rozdziały są efektem dyskusji nad sposobem ukazania w podręczniku szkolnym spojrzenia na historię, uwrażliwiającego na różne punkty widzenia i różne dydaktyczne ujęcia przeszłości.Trwają prace nad podręcznikiem Europa. Nasza historia kl. 7. cz. 2. (19181939), który będzie uzupełnieniem materiałów wymaganych przed nową podstawę programową.Podręcznik został w wydany w dwóch wersjach językowych polskiej i niemieckiej. Obie wersje są identyczne pod względem treści, układu stron, obudowy dydaktycznej i szaty graficznej. Tom trzeci, przeznaczony dla ukazuje dzieje świata od czasów najdawniejszych do końca średniowiecza.Każda lekcja rozpoczyna się tekstem wprowadzającym z pytaniami, które mają ukierunkować uwagę ucznia na najważniejsze zagadnienia danego tematu. Niektórym lekcjom w tym miejscu towarzyszy mapa zatytułowana W tym samym czasie w Europie. Zaznaczono na niej wydarzenia, które rozgrywały się równolegle do tych opisywanych w lekcji. Pozwoli to uczniowi na szersze spojrzenie na dany temat i uświadomi, że wiele procesów w historii toczy się obok siebie, nawet, jeśli się ze sobą nie łączą.Narracja autorska przeplata się z licznymi tekstami źródłowymi oraz tekstami popularno-naukowymi, które pozwalają uczniowi na kształcenie umiejętności. Szczególną rolę odgrywają tabelki Punkty widzenia, które prezentują różne spojrzenia historyków z różnych krajów na dany temat. Nauki interpretacji i analizy różnych rodzajów źródeł uczą osobne strony Warsztat historyka. Uczeń, korzystając z pytań pomocniczych, może nauczyć się etapów pracy nad różnymi rodzajami źródeł i zapoznać się z metodami, które są potrzebne historykowi do pracy.Wyjątkowe znaczenie twórcy podręcznika przypisali ramkom Przeszłość w teraźniejszości. Pokazują one to, co zostało nam do dzisiaj z dawnych lat.
Publikacja jest dodatkiem do podręczników Europa. Nasza historia kl. 7.1 i 7.2. irazem z nimi stanowi integralną całość. Ukazuje się tylko w polskiej wersji językowej jest uzupełnieniem tych treści, które nie znalazły się w mających swoje niemieckie odpowiedniki częściach 7.1 i 7.2 , a są wymienione w polskiej podstawie programowej. Dotyczy to przede wszystkim różnych szczegółowych aspektów historii narodowej i niektórych zagadnień z dziejów powszechnych.Podręcznik ma pięć rozdziałów, których numeracja odpowiada numeracji rozdziałów w tomach 7.1. i 7.2. Ma to ułatwić uczniowi pracę z obu tomami. Poszczególne rozdziały mają identyczną kolorystykę i szatę graficzną, jak tomy wspólne, i składają się z identycznych elementów, m.in.: wprowadzenia przedstawiającego najważniejsze treści rozdziału, osi czasu czy materiału Przeszłość w teraźniejszości. Nowością jest zamieszczenie na końcu każdego rozdziału Galerii postaci, w której ukazano najważniejsze postaci związane z dziejami Polski w latach 18151939.Szczególna rola przypadła w tym tomie ilustracjom przedstawiającym dzieła malarstwa historycznego z XIX i początków XX w. Zamiarem zespołu autorskiego i redakcji było zwrócenie uwagi uczniom, że obrazy tego typu nie są obiektywną rekonstrukcją przeszłości, lecz jej autorską interpretacją dokonywaną przez artystów. Na treści takiego historyzującego dzieła mają wpływ aktualne tematy i problemy, które twórcy przedstawiają w szacie epoki dawniejszej.
Podręcznik Europa. Nasza historia kl. 8. (Od II wojny światowej do współczesności) to kolejna część serii powstałej w wyniku polsko-niemieckiej współpracy wydawnictw, autorów, naukowych koordynatorów i ekspertów. Poszczególne rozdziały są efektem dyskusji nad sposobem ukazania w podręczniku szkolnym spojrzenia na historię, uwrażliwiającego różne punkty widzenia i różne dydaktyczne ujęcia przeszłości.Każda lekcja rozpoczyna się tekstem wprowadzającym z pytaniami, które mają ukierunkować uwagę ucznia na najważniejsze zagadnienia danego tematu. Niektórym lekcjom w tym miejscu towarzyszy mapa zatytułowana W tym samym czasie w Europie. Zaznaczono na niej wydarzenia, które rozgrywały się równolegle do tych opisywanych w lekcji. Pozwoli to uczniowi na szersze spojrzenie na dany temat i uświadomi, że wiele procesów w historii toczy się obok siebie, nawet, jeśli się ze sobą nie łączą.Narracja autorska przeplata się z licznymi tekstami źródłowymi oraz tekstami popularno-naukowymi, które pozwalają uczniowi na kształcenie umiejętności. Szczególną rolę odgrywają tabelki Punkty widzenia, które prezentują różne spojrzenia historyków z różnych krajów na dany temat. Nauki interpretacji i analizy różnych rodzajów źródeł uczą osobne strony Warsztat historyka. Uczeń, korzystając z pytań pomocniczych, może nauczyć się etapów pracy nad różnymi rodzajami źródeł i zapoznać się z metodami, które są potrzebne historykowi do pracy.Wyjątkowe znaczenie twórcy podręcznika przypisali ramkom Przeszłość w teraźniejszości. Pokazują one to, co zostało nam do dzisiaj z dawnych lat.
Podręcznik Europa. Nasza historia kl. 8. (Od II wojny światowej do współczesności) to kolejna część serii powstałej w wyniku polsko-niemieckiej współpracy wydawnictw, autorów, naukowych koordynatorów i ekspertów. Poszczególne rozdziały są efektem dyskusji nad sposobem ukazania w podręczniku szkolnym spojrzenia na historię, uwrażliwiającego różne punkty widzenia i różne dydaktyczne ujęcia przeszłości.Każda lekcja rozpoczyna się tekstem wprowadzającym z pytaniami, które mają ukierunkować uwagę ucznia na najważniejsze zagadnienia danego tematu. Niektórym lekcjom w tym miejscu towarzyszy mapa zatytułowana W tym samym czasie w Europie. Zaznaczono na niej wydarzenia, które rozgrywały się równolegle do tych opisywanych w lekcji. Pozwoli to uczniowi na szersze spojrzenie na dany temat i uświadomi, że wiele procesów w historii toczy się obok siebie, nawet, jeśli się ze sobą nie łączą.Narracja autorska przeplata się z licznymi tekstami źródłowymi oraz tekstami popularno-naukowymi, które pozwalają uczniowi na kształcenie umiejętności. Szczególną rolę odgrywają tabelki Punkty widzenia, które prezentują różne spojrzenia historyków z różnych krajów na dany temat. Nauki interpretacji i analizy różnych rodzajów źródeł uczą osobne strony Warsztat historyka. Uczeń, korzystając z pytań pomocniczych, może nauczyć się etapów pracy nad różnymi rodzajami źródeł i zapoznać się z metodami, które są potrzebne historykowi do pracy.Wyjątkowe znaczenie twórcy podręcznika przypisali ramkom Przeszłość w teraźniejszości. Pokazują one to, co zostało nam do dzisiaj z dawnych lat.
Zeszyt ćwiczeń ma ten sam układ treści co podręcznik. W zeszycie znajdują się zadania do każdej lekcji, kształcące między innymi umiejętności czytania tekstów źródłowych i analizy map oraz pomagające utrwalić wiedzę o postaciach, wydarzeniach i datach.
Podręcznik Historia do klasy 7 szkoły podstawowej w atrakcyjny i przystępny sposób przedstawia dzieje Polski, Europy i świata w latach 18151939.Dzięki licznym fotografiom, rysunkom i infografikom w tym rekonstrukcjom obiektów historycznych wykonanym w technice 3D uczniowie mogą wyobrazić sobie, jak wyglądało życie ludzi w XIX i pierwszej połowie XX wieku.Narracja nieprzeładowana faktografią oraz przystępny język zachęcają uczniów do poznawania często trudnych i złożonych zagadnień z historii ostatnich dwóch stuleci.Ciekawe teksty źródłowe i historiograficzne, znakomicie dobrane do tematyki lekcji, umożliwiają kształcenie umiejętności krytycznej analizy różnorodnych materiałów, m.in. dokumentów, wspomnień, publicystyki, utworów literackich czy tekstów naukowych.Czytelne mapy wraz z towarzyszącymi im poleceniami uczą lokalizowania wydarzeń i procesów historycznych w przestrzeni.Sekcje Warto wiedzieć oraz Co nam zostało z tamtych lat to dodatkowe informacje i ciekawostki, które ubarwiają wykład, rozbudzają zainteresowanie historią oraz pomagają dostrzegać związki między przeszłością a teraźniejszością.Wyodrębnione w ramach lekcji Słowniczki objaśniają kluczowe pojęcia i terminy historyczne, które uczeń powinien umieć definiować i stosować.Sekcje Zapamiętaj oraz Pytania i polecenia utrwalają wiadomości z kolejnych lekcji oraz zwracają uwagę uczniów na najważniejsze fakty i łączące je związki przyczynowo-skutkowe.Lekcje powtórzeniowe wraz z kalendariami wydarzeń systematyzują wiedzę i pomagają w przygotowaniu do sprawdzianów.Bloki zadań Sprawdź się! oparte na pracy z tekstem, ilustracją lub mapą to świetna forma weryfikowania wiedzy i umiejętności po omówieniu kolejnych epok.Struktura podręcznika Historia do klasy 7:Dział I. Pierwsza połowa XIX wiekuDział II. Druga połowa XIX wiekuDział III. Przełom XIX i XX wieku. I wojna światowaDział IV. Europa i świat w okresie międzywojennymDział V. Polska w okresie międzywojennym
Podręcznik jest częścią chronologicznego kursu historii, który zaczynać się będzie w klasie 5, a kończyć w 8. Na klasę 7 przypada materiał od kongresu wiedeńskiego do paktu RibbentropMołotow.Podręcznik wyróżnia się wciągającą narracją autorską oraz doskonale dobranymi i opracowanymi tekstami źródłowymi. Znajdują się w nim bardziej rozbudowane infografiki (w porównaniu do poprzedniej wersji Podróży w czasie), czytelniejsze mapy i ilustracje oraz ciekawe biogramy. Poszczególne fragmenty lekcji podsumowane są pytaniami, poleceniami i ćwiczeniami, aby uczeń mógł na bieżąco utrwalać swoją wiedzę.
Nowa edycja 20202022Podręcznik Wczoraj i dziś do historii dla 7 klasy szkoły podstawowej prezentujew porządku chronologicznym treści od kongresu wiedeńskiego do wybuchu II wojny światowej. Informacje łatwo zrozumieć i zapamiętać dzięki przystępnie napisanemu tekstowi oraz zróżnicowanej, uwzględniajacej potrzeby współczesnego ucznia formie graficznej.Umożliwia ćwiczenie umiejętności historycznych (praca z mapą, tekstem, ilustracjami) poprzez wykorzystanie różnorodnych materiałów źródłowychi dołączone do nich polecenia.Wzbudza zainteresowanie przedmiotem za pomocą takich elementów, jak Tajemnice sprzed wieków, Ciekawostki i Warto wiedzieć oraz ciekawe zdjęciai grafiki.Pomaga zrozumieć i uporządkować wiadomości poprzez zastosowanie tabel, wypunktowań i schematów oraz map myśli.Umożliwia przygotowanie do sprawdzianów i egzaminu ósmoklasisty dzięki zamieszczonym wskazówkom do rozwiązywania zadań i zestawom różnorodnych zadań w tym typu egzaminacyjnego.
Nowa edycja 20202022Zeszyt ćwiczeń Wczoraj i dziś do historii dla 7 klasy szkoły podstawowej pomaga utrwalać wiedzę i kształcić umiejętności historyczne.Zachęca do wykonywania kolejnych zadań za pomocą ćwiczeń Na dobry początek.Wzbudza zainteresowanie przedmiotem poprzez zadania do Tajemnic sprzed wieków.Umożliwia zapoznanie się z dodatkowymi ćwiczeniami i samouczkami dzięki kodom QR zamieszczonym w publikacji.