Nowe arkusze wzbogacone o dodatkowe treści do egzaminu ósmoklasisty od 2022 roku.Arkusze i odpowiedzi z języka polskiego to idealne narzędzie do wyćwiczenia w praktyce umiejętności zdobytych podczas nauki w szkole i oswojenia się z obowiązkowym egzaminem ósmoklasisty. Publikacja zawiera 10 przykładowych arkuszy egzaminacyjnych przygotowanych przez doświadczonych nauczycieli, egzaminatorów i współpracowników CKE oraz OKE. Struktura każdego arkusza jest zgodna z założeniami CKE, zadania odnoszą się do wymagań podstawy programowej.Dzięki zadaniom skonstruowanym na wzór zadań egzaminacyjnych uczeń oswoi się z formułą egzaminu ósmoklasisty, a jednocześnie sprawdzi stopień opanowania wymaganych treści. Do arkuszy dołączone są karty odpowiedzi, aby uczeń mógł poćwiczyć kodowanie i przenoszenie odpowiedzi do zadań zamkniętych. W publikacji zamieszczone są schematy oceniania każdego arkusza zawierające poprawne odpowiedzi, przykładowe rozwiązania zadań otwartych i zasady oceniania rozwiązań zadań. Sprzyja to samodzielnej pracy i kształtuje systematyczność. Publikacja doskonale się także sprawdzi jako narzędzie nauczyciela w pracy z uczniami podczas przygotowań do egzaminu ósmoklasisty. Analiza przykładowych rozwiązań zadań otwartych może być dodatkowym ćwiczeniem. Dodatkowym materiałem jest część Ekstra: Formy wypowiedzi. Zawiera on wskazówki dotyczące tworzenia form wypowiedzi wymaganych w szkole podstawowej, przydatne słownictwo oraz przykładowe realizacje tych form.
Nowe repetytorium wzbogacone o dodatkowe treści do egzaminu ósmoklasisty od 2022 roku.Repetytorium zostało przygotowywane z myślą o uczniach, którzy zdają egzamin ósmoklasisty z języka polskiego. Nacisk został położony na przedstawienie treści nauczania wymienionych w podstawie programowej w sposób syntetyczny i przyjazny dla współczesnego ucznia. Treściom teoretycznym towarzyszą zestawy zadań po każdym dziale skonstruowane na wzór zadań egzaminacyjnych. Uczniowie mogą sprawdzić dzięki nim stopień opanowania wiedzy i umiejętności z danego rozdziału. W publikacji zawarto również zadania pochodzące z arkuszy egzaminacyjnych przygotowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną na egzamin ósmoklasisty w latach 20192020 oraz z Informatora o egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego od roku szkolnego 2018/2019.
Program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zawiera ramowy i szczegółowy program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Program jest przeznaczony dla nauczycieli uczących:- dzieci z wychowania przedszkolnego,- uczniów z trudnościami w mówieniu, pisaniu, czytaniu oraz opanowaniu zasad ortograficznych i gramatycznych,- uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,- uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym,- uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,- uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. Część 3. Zakres ćwiczeń doskonalących opanowanie umiejętności stosowania zasad gramatycznych i ortograficznych przeznaczone są dla:o uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości oraz umiejętności z edukacji polonistycznej,o uczniów z trudnościami w pisaniu, czytaniu oraz opanowaniu zasad ortograficznych i gramatycznych,o uczniów objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,o uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,o uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,o uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,o uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. Część 1. Zakres ćwiczeń doskonalących opanowanie umiejętności rozpoznawania i czytania liter oraz sylab i wyrazów przeznaczone są dla:o dzieci z wychowania przedszkolnego,o uczniów z trudnościami w mówieniu i rozpoznawaniu, czytaniu liter, sylab otwartych i zamkniętych,o uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości oraz umiejętności z edukacji polonistycznej,o uczniów objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,o uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,o uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,o uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,o uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. Część 2. Zakres ćwiczeń doskonalących opanowanie umiejętności rozpoznawania i czytania sylab zbliżonych do siebie graficznie, wyrazów, zdań oraz pisania liter przeznaczone są dla:- uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości oraz umiejętności z edukacji polonistycznej,- uczniów z trudnościami w pisaniu, czytaniu sylab, wyrazów i zdań,- uczniów objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,- uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,- uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,- uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,- uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.