Aktywizujące książki z ćwiczeniami to wspaniała alternatywa dla dzieci w wieku 4 do 6 lat. Dają one mnóstwo radości, a jednocześnie uczą. Zawierają dużo szlaczków, kolorowanek, łamigłówek. Umożliwiają poznawanie kolorów, kształtów, literek i cyferek, a także pór roku i dni tygodnia. Wprowadzają w nazywanie emocji i określanie przeciwieństw. Wszystkie te niezbędne umiejętności dziecko może nabyć i rozwinąć dzięki tym pożytecznym publikacjom.
Precyzyjne ruchy języka i warg są warunkiem poprawnej wymowy. Dlatego ćwiczenia artykulacyjne powinny być prowadzone ze wszystkimi dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Nie można przy tym zapominać, że przesuwa się w dół granica wieku pierwszoklasisty. Należy dołożyć wszelkich starań, aby dziecko mogło jak najszybciej poradzić sobie z istniejącymi trudnościami. Zgodnie ze znaną zasadą mówiącą, iż lepiej zapobiegać, niż leczyć, warto jak najwcześniej rozpocząć pracę nad poprawną wymową dziecka, usprawniając jego artykulatory, pracując nad dobrą dykcją i właściwym sposobem oddychania. Jednym słowem, kształcąc małego dobrego mówcę. Nie muszą to przecież być żmudne i długie ćwiczenia przed lustrem. W domu rodzice, a w przedszkolu nauczyciele mogą zaprosić dziecko do wspólnej zabawy.Książka ,,Językiem malowane" zawiera ponad 40 ćwiczeń artykulacyjnych i oddechowych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Na każdej stronie znajduje się duży obrazek do pokolorowania, związane z nim ćwiczenie logopedyczne, a także ciekawostki na temat tego, co zostało przedstawione na ilustracji.
Głównym zadaniem dziecka jest czytanie, powtarzanie oraz naśladowanie odgłosów oraz nazw zamieszczonych na kartach. Są to wyrazy dźwiękonaśladowcze wydawane przez zwierzęta, przedmioty oraz podczas różnych czynności. Zestaw zawiera aż 45 kolorowych kart z nazwami zwierząt, rzeczy oraz czynności, a także związane z nimi wyrazy dźwiękonaśladowcze!Rozwijają umiejętności czytania oraz mówienia - mogą okazać się świetną pomocą, szczególnie na początek takiej nauki! Onomatopeje są to wyrazy dźwiękonaśladowcze, dzięki temu dziecko może łatwiej i chętniej podejść do nauki czytania oraz mówienia.Kolorowe obrazki oraz uśmiechające się zwierzątka na pewno zachęcą dziecko do obserwacji i nauki.Nasze karty obrazkowe mogą również przyczynić się do nauki zwierząt, czynności oraz przedmiotów. Przyjazne dla oka obrazki mogą sprawić, że dziecko wiele chętniej będzie ćwiczyć i rozwijać swoje zdolności.Do kart można wymyślić dziecku zadania lub historyjki - dzięki temu można połączyć naukę z przyjemnością zabawy. Wszystkie karty są w rozmiarze: ~ 11,5 cm x 7 cm, wydrukowane na papierze 200g, a także zalaminowane dzięki czemu zyskują dodatkową trwałość oraz sztywność.W kartach rogi są zaokrąglone - dla jeszcze większej trwałości oraz przyjemności używania!
Publikacja zawiera 15 jednostronnych, perforowanych kart, po 5 do każdego z trzech proponowanych etapów obserwacji (jesiennego, zimowego i wiosennego) wzbogaconych o nalepki, a także arkusze wyników z ich interpretacją oraz profilogram.
Zestaw składa się z 22 kart oraz 15 klamerek. Zadanie polega na oznaczaniu przy pomocy klamerek tylko tych rzeczy, których nazwa zaczyna się na literę umieszczoną w środku karty. Na kartach znajdują się następujące literki: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, U, W, Z. Karty o rozmiarze 10x10 cm, są zalaminowane oraz mają zaokrąglone rogi. W zestawie jest 15 sztuk drewnianych klamerek wielkości 4,5cm.
Wprowadza samogłoski prymarne - a, u, i według sposobu, który powtarza się przy każdym nowym materiale. Samogłoski przyporządkowane są do różnych sytuacji z życia malucha, tak aby mogły służyć komunikacji. Dzięki umiejętności odczytywania i wypowiadania samogłosek dziecko może samodzielnie czytać specjalnie skonstruowane książeczki.
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej "Kocham Czytać". Ze wstępu Autorki: ,,Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów ortograficznych. Podczas nauki czytania trzeba pamiętać o niezmiennej kolejności etapów: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)".
Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej "Kocham Czytać". Ze wstępu Autorki: ,,Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek, z których jedna jest oznaczona dwuznakiem (Dz) jest nowym wyzwaniem dla dziecka. Nie wolno podawać dziecku nazw liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci nabierają przyzwyczajeń nazywania poszczególnych liter w dwuznakach, co bardzo utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby od pierwszej chwili przekazać informację, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Nie należy także nazywać liter, mimo że dorośli mają takie właśnie przyzwyczajenia i często mówią: to litera ,,ce". Jeśli podaje się dziecku informacje w tej formie, skupia się ono podczas czytania tekstów na obrazie liter, a nie na znaczeniu słów. Dlatego tak ważne jest, by ćwiczyć automatyzm rozpoznawania sylab poprzez etapy: powtarzanie, rozumienie, nazywanie (samodzielne odczytywanie)".