Baw się z nami literami to zbiór ponad 170 propozycji zabaw, ćwiczeń i aktywności wspomagających naukę czytania. Publikacja powstała w wyniku zainteresowania Autorki Odimienną Metodą Nauki Czytania według koncepcji dr Ireny Majchrzak i fascynacji ideą traktowania imion dzieci jako bazy do nauki czytania. W czasie wieloletniej praktyki nauczycielskiej Autorka opracowała szereg oryginalnych i kreatywnych zabaw i aktywności, które mają wspierać, motywować oraz pomagać w nabyciu umiejętności czytania niezależnie od stosowanej metody (choć początkową inspiracją dla Autorki był pomysł opracowany przez Irenę Majchrzak publikacja nie jest opisem tej metody, lecz zbiorem własnych nauczycielskich doświadczeń związanych z kształtowaniem u dzieci umiejętności czytania).Książka została podzielona na rozdziały wedle stopnia trudności proponowanych zabaw. Proces nauki czytania zaczyna się więc od rozpoznawania liter z własnego imienia podczas zabaw z własną wizytówką. Następnie dzieci bawią się wszystkimi wizytówkami dostępnymi w grupie, przez co poznają i utrwalają wszystkie litery alfabetu i zaczynają bawić się sylabami. Ostatnie rozdziały skupiają się na układaniu i odczytywaniu wyrazów, a następnie całych zdań.Wizytówki stanowią nie tylko doskonałą bazę do nauki czytania. Zabawy z ich wykorzystaniem integrują grupę i dają każdemu dziecku poczucie bycia pełnoprawnym jej członkiem. Wykorzystanie wizytówek może pomóc również w procesie adaptacji dzieci do przedszkola.Wizytówki można wprowadzić w każdej grupie wiekowej: zarówno w grupie trzylatków, czterolatków czy pięciolatków, jak i w grupach starszych, również jednorocznych (tzw. zerówkach), a także w żłobku, w grupach świetlicowych lub wyrównawczych. Zabawy wizytówkami i na bazie wizytówek sprawdzą się również w grupach mieszanych wiekowo. Dziecko niezależnie od stopnia umiejętności może uczestniczyć w zabawach i odnieść sukces.
Aktywizujące książki z ćwiczeniami to wspaniała alternatywa dla dzieci w wieku 4 do 6 lat. Dają one mnóstwo radości, a jednocześnie uczą. Zawierają dużo szlaczków, kolorowanek, łamigłówek. Umożliwiają poznawanie kolorów, kształtów, literek i cyferek, a także pór roku i dni tygodnia. Wprowadzają w nazywanie emocji i określanie przeciwieństw. Wszystkie te niezbędne umiejętności dziecko może nabyć i rozwinąć dzięki tym pożytecznym publikacjom.
Aktywizujące książki z ćwiczeniami to wspaniała alternatywa dla dzieci w wieku 4 do 6 lat. Dają one mnóstwo radości, a jednocześnie uczą. Zawierają dużo szlaczków, kolorowanek, łamigłówek. Umożliwiają poznawanie kolorów, kształtów, literek i cyferek, a także pór roku i dni tygodnia. Wprowadzają w nazywanie emocji i określanie przeciwieństw. Wszystkie te niezbędne umiejętności dziecko może nabyć i rozwinąć dzięki tym pożytecznym publikacjom.
Precyzyjne ruchy języka i warg są warunkiem poprawnej wymowy. Dlatego ćwiczenia artykulacyjne powinny być prowadzone ze wszystkimi dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Nie można przy tym zapominać, że przesuwa się w dół granica wieku pierwszoklasisty. Należy dołożyć wszelkich starań, aby dziecko mogło jak najszybciej poradzić sobie z istniejącymi trudnościami. Zgodnie ze znaną zasadą mówiącą, iż lepiej zapobiegać, niż leczyć, warto jak najwcześniej rozpocząć pracę nad poprawną wymową dziecka, usprawniając jego artykulatory, pracując nad dobrą dykcją i właściwym sposobem oddychania. Jednym słowem, kształcąc małego dobrego mówcę. Nie muszą to przecież być żmudne i długie ćwiczenia przed lustrem. W domu rodzice, a w przedszkolu nauczyciele mogą zaprosić dziecko do wspólnej zabawy.Książka ,,Językiem malowane" zawiera ponad 40 ćwiczeń artykulacyjnych i oddechowych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Na każdej stronie znajduje się duży obrazek do pokolorowania, związane z nim ćwiczenie logopedyczne, a także ciekawostki na temat tego, co zostało przedstawione na ilustracji.
Głównym zadaniem dziecka jest czytanie, powtarzanie oraz naśladowanie odgłosów oraz nazw zamieszczonych na kartach. Są to wyrazy dźwiękonaśladowcze wydawane przez zwierzęta, przedmioty oraz podczas różnych czynności. Zestaw zawiera aż 45 kolorowych kart z nazwami zwierząt, rzeczy oraz czynności, a także związane z nimi wyrazy dźwiękonaśladowcze!Rozwijają umiejętności czytania oraz mówienia - mogą okazać się świetną pomocą, szczególnie na początek takiej nauki! Onomatopeje są to wyrazy dźwiękonaśladowcze, dzięki temu dziecko może łatwiej i chętniej podejść do nauki czytania oraz mówienia.Kolorowe obrazki oraz uśmiechające się zwierzątka na pewno zachęcą dziecko do obserwacji i nauki.Nasze karty obrazkowe mogą również przyczynić się do nauki zwierząt, czynności oraz przedmiotów. Przyjazne dla oka obrazki mogą sprawić, że dziecko wiele chętniej będzie ćwiczyć i rozwijać swoje zdolności.Do kart można wymyślić dziecku zadania lub historyjki - dzięki temu można połączyć naukę z przyjemnością zabawy. Wszystkie karty są w rozmiarze: ~ 11,5 cm x 7 cm, wydrukowane na papierze 200g, a także zalaminowane dzięki czemu zyskują dodatkową trwałość oraz sztywność.W kartach rogi są zaokrąglone - dla jeszcze większej trwałości oraz przyjemności używania!
Publikacja zawiera 15 jednostronnych, perforowanych kart, po 5 do każdego z trzech proponowanych etapów obserwacji (jesiennego, zimowego i wiosennego) wzbogaconych o nalepki, a także arkusze wyników z ich interpretacją oraz profilogram.
Zestaw składa się z 22 kart oraz 15 klamerek. Zadanie polega na oznaczaniu przy pomocy klamerek tylko tych rzeczy, których nazwa zaczyna się na literę umieszczoną w środku karty. Na kartach znajdują się następujące literki: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, U, W, Z. Karty o rozmiarze 10x10 cm, są zalaminowane oraz mają zaokrąglone rogi. W zestawie jest 15 sztuk drewnianych klamerek wielkości 4,5cm.
Wprowadza samogłoski prymarne - a, u, i według sposobu, który powtarza się przy każdym nowym materiale. Samogłoski przyporządkowane są do różnych sytuacji z życia malucha, tak aby mogły służyć komunikacji. Dzięki umiejętności odczytywania i wypowiadania samogłosek dziecko może samodzielnie czytać specjalnie skonstruowane książeczki.