Publikacja zawiera 42 Etiudy Rudolfa Kreutzera w opracowaniu Antoniego Cofalika. Etiudy te są swoistego rodzaju elementarzem dla każdego skrzypka, pomagają w budowaniu prawidłowej techniki gry. Antoni Cofalik w opracowywaniu etiud starał się 'postępować z daleko idącą ostrożnością i wyczuciem, by nie burzyć konsekwentnej i przemyślanej formy' a jednocześnie trochę je uprościć.
Na publikację składają się utwory, które w zamyśle kompozytora są kontynuacją znanej serii Zaczynam grać, Już gram, Gram wszystko i mają towarzyszyć młodemu pianiście od czwartego do szóstego, a nawet w późniejszych latach nauki gry na instrumencie. Główną częścią zbioru jest cykl miniatur op. 25 nazwanych przez kompozytora Albumem. Zeszyt uzupełniają dwie Sonatiny bez opusu. Wszystkie te miniatury ułożone są w niniejszej publikacji według stopnia trudności. Każda z kompozycji, pozostając w charakterystycznym dla Rybickiego stylu, zaskakuje jednocześnie czymś nowym: znaleźć tu można romantyzującego Walca, żartobliwy w charakterze Taniec, pobrzmiewającą stylem retro Polkę, ale i świeże brzmieniowo, rozwijające wyobraźnię muzyczną, Sonatiny. Można więc zaryzykować twierdzenie, że Album dla młodzieży Feliksa Rybickiego ma szansę stać się takim kanonem dla młodych pianistów, jakim są dzisiaj Albumy dla młodzieży Roberta Schumanna czy Piotra Czajkowskiego.
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Roman Ziemlański. Naszym nakładem ukazały się już wcześniej Ballady rockowe na keyboard, gitarę, ukulele. Chcieliśmy, żeby książka była jak najbardziej uniwersalna i obok nut na keyboard zamieściliśmy symbole akordów, które można grać zarówno na gitarze, jak i ukulele. Miłośnikom gitary (i oczywiście polskich ballad rockowych) to jednak nie wystarczało. Przecież oprócz muzyki klasycznej, warto posiadać w swoim repertuarze także kompozycje nieco lżejsze. Jest to również doskonały materiał zachęcający młodzież do nauki gry na gitarze, bo kto nie chciałby zabłysnąć grając znane wszystkim, największe przeboje. Starając się wyjść naprzeciw tym wymaganiom, dbając jednocześnie o najwyższy poziom artystyczny, powierzyliśmy opracowanie tych utworów wybitnemu polskiemu gitarzyście, aranżerowi, pedagogowi i propagatorowi gitary Romanowi Ziemlańskiemu. Dla wszystkich, którzy chcą grać akordowo i śpiewać, zostawiliśmy tekst z nadpisanymi nad nim akordami. Ich umieszczenie nad konkretną sylabą sugeruje miejsce, w którym powinna nastąpić zmiana akordu. Oczywiście jest to zapis symboliczny i warto czasami posługiwać się własną intuicją. Dla ułatwienia, na końcu książki znajduje się tabela przedstawiająca diagramy podstawowych chwytów gitarowych, a rzadziej spotykane akordy pokazane są bezpośrednio przy piosence, w której występują. Warte podkreślenia jest również to, że poszczególne piosenki zarówno w wersji nutowej, jak i akordowej opracowane są w jednakowej tonacji. Jak łatwo się domyśleć, stwarza to doskonałą okazję do tworzenia duetu, nawet z nieco mniej zaawansowanym gitarzystą lub innym muzykiem, grającym na instrumencie pozwalającym wydobywać akordy. A zatem czas zagrać i zaśpiewać: Bajm - Dwa serca dwa smutki, Big Cyc - Ballada o smutnym skinie, Budka Suflera - Za ostatni grosz, Jolka, Jolka, Chłopcy z Placu Broni - O Ela, De Mono - Kochać inaczej, Dżem - Czerwony jak cegła, Whisky, Formacja Nieżywych Schabuff - Klub wesołego szampana, Kobranocka - Kocham cię jak Irlandię, Lombard - Przeżyj to sam, Maanam - Kocham cię kochanie moje, Oprócz, Odział Zamknięty - Obudź się, Perfect - Nie płacz Ewka, Stanisław Sojka - Czas nas uczy pogody, T.Love - To wychowanie, Urszula - Malinowy król, Dmuchawce, latawce, wiatr, Vox - Szczęśliwej drogi już czas.
Wydawnictwo Absonic. Autor Aleksander Vinitsky. Przedstawione w książce ciągi akordów są praktyczną pomocą w opanowaniu gitarowej techniki akordowej, akompaniamentu i podstaw harmonii. Zbiór jest interesujący nie tylko ze względu na opanowanie techniki akordowej i techniki akompaniamentu, ale także w celu rozwijania zmysłu improwizacji. Podręcznik prezentuje naturalną muzyczną formę 12-taktowego bluesa durowego (major) i molowego (minor). Na załączonej płycie znajdują się po dwie wersje bluesów prezentowanych w książce: 1 - solo plus akompaniament, 2 - akompaniament, do którego można tworzyć własne improwizacje.
Niniejszy zbiór przeznaczony jest dla początkujących i średnio zaawansowanych gitarzystów. Zawiera 22 utwory o zróżnicowanej stylistyce: od radosnych ragtimów, efektownych bluesów, poprzez nastrojowe walce, śpiewne ballady, aż po miniatury utrzymane w stylu latynoamerykańskim. Cechą wspólną tych kompozycji jest melodyjność, klarowna harmonia, przejrzysta faktura, czytelna forma, a także wyrównany stopień trudności. Zastosowane w utworach efekty i techniki gitarowe, tj. rasgueado, pizzicato, flażolety, tremolo, stukanie w pudło, pozwoliły uwypuklić bogactwo możliwości kolorystycznych oraz wyrazowych tego instrumentu. Utwory uporządkowane są w cztery grupy związane z kolejnymi porami roku. Stąd album rozpoczyna kilka miniatur ,,wiosennych", następnie pojawiają się utwory w ,,gorących rytmach lata", pełne zadumy i nostalgii ,,jesienne impresje", a na końcu kompozycje wywołujące w wyobraźni ,,zimowe obrazy".
Chopin dla młodzieży to publikacja wyjątkowa. Powodów, dla których w ten właśnie sposób możemy nazwać niniejszy zbiorek, jest kilka, wymieńmy trzy najważniejsze. Można zacząć od chyba najbardziej oczywistego każda publikacja z muzyką Fryderyka Chopina jest wyjątkowa, tak jak wyjątkowa jest muzyka tego kompozytora. O ile jednak przez dziesiątki lat wydawano, poza oryginalnymi wersjami kompozycji Chopina, opracowania jego muzyki będące transkrypcjami muzyki fortepianowej na inne instrumenty, tutaj, po raz pierwszy chyba, mamy do czynienia z sytuacją odwrotną. Publikacja ta zawiera bowiem wybór pieśni Chopina w opracowaniu na fortepian solo. Trzecią, ale bodaj najbardziej znaczącą cechą wyróżniającą ten zbiorek od innych, jest osoba opracowującego. Jest nią nie kto inny jak wybitny polski kompozytor i pedagog końca XIX wieku Zygmunt Noskowski. Poniżej przytaczamy najważniejsze fakty z życia tego twórcy, mając jednocześnie nadzieję, że niski stopień trudności opracowań zebranych w tej publikacji utworów pozwoli już najmłodszym adeptom pianistyki na praktyczne zaznajamianie się z twórczością Fryderyka Chopina.
Najbardziej znana i najpopularniejsza seria wydań utworów Fryderyka Chopina przygotowana przez I. J. Paderewskiego, L. Bronarskiego i J. Turczyńskiego. Zamiarem Komitetu redakcyjnego było jak najwierniejsze oddanie zamysłu kompozytora poprzez silne oparcie wydania na rękopisach, kopiach zatwierdzonych przez samego Chopina oraz na pierwszych wydaniach. Całość składa się z 21 tomów.
Najbardziej znana i najpopularniejsza seria wydań utworów Fryderyka Chopina przygotowana przez I. J. Paderewskiego, L. Bronarskiego i J. Turczyńskiego. Zamiarem Komitetu redakcyjnego było jak najwierniejsze oddanie zamysłu kompozytora poprzez silne oparcie wydania na rękopisach, kopiach zatwierdzonych przez samego Chopina oraz na pierwszych wydaniach. Całość składa się z 21 tomów.
Najbardziej znana i najpopularniejsza seria wydań utworów Fryderyka Chopina przygotowana przez I. J. Paderewskiego, L. Bronarskiego i J. Turczyńskiego. Zamiarem Komitetu redakcyjnego było jak najwierniejsze oddanie zamysłu kompozytora poprzez silne oparcie wydania na rękopisach, kopiach zatwierdzonych przez samego Chopina oraz na pierwszych wydaniach. Całość składa się z 21 tomów.