Ta wartościowa publikacja dla rodziców i dzieci proponuje zestaw łatwych zajęć z dziećmi. Ćwiczenia mają na celu nauczyć dziecko sprawności manualnej i ruchowej, rozwinąć w nim spostrzegawczość i umiejętność logicznego myślenia, pogłębić więź emocjonalną z rodzicami. Rodzice dowiedzą się z tej publikacji, jak mądrze, twórczo i wesoło bawić się z dwulatkiem. Zawarte w książce propozycje najróżniejszych gier i zabaw: ruchowych, artystycznych, słownych, towarzyskich - do wykorzystania w każdym miejscu i o każdej porze roku, wzbogacą relacje pomiędzy dzieckiem i rodzicami.
Ta wartościowa publikacja dla rodziców i dzieci proponuje zestaw łatwych zajęć z dziećmi.Ćwiczenia mają na celu nauczyć dziecka sprawności manualnej i ruchowej, rozwinąć w nim spostrzegawczość i umiejętność logicznego myślenia, pogłębić więź emocjonalną z rodzicami. Rodzice dowiedzą się z tej publikacji, jak mądrze, twórczo i wesoło bawić się z trzylatkami. Zawarte w książce propozycje najróżniejszych gier i zabaw: ruchowych, artystycznych, słownych, towarzyskich - do wykorzystania w każdym miejscu i o każdej porze roku, wzbogacą relacje pomiędzy dzieckiem i rodzicami.
Propozycje 150 zabaw ruchowych narodziły się z konieczności zapewnienia narzędzi potrzebnych do rozwijania sprawności motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych badań w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, których celem jest poprawa:percepcji i kontroli ciała;-równowagi i motoryki dużej;-koordynacji rękaoko i motoryki małej;-sprawności grafomotorycznej;-sprawności praksyjnej niezbędnej do czynności samoobsługowych i do nauki pisania.Przedstawione w książce propozycje aktywności można wykorzystać w przedszkolu lub szkole, w domu, a także w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis każdej zabawy zawiera wskazówki dotyczące wieku dziecka, celu aktywności, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materiałów, czasu trwania, przebiegu oraz możliwych modyfikacji i wariantów. Ostatni element opisu jest bardzo ważny, bo pozwala dostosować zabawę do potrzeb dziecka, zwiększyć jego elastyczność poznawczą i rozwijać umiejętność generalizacji. W aneksie znajduje się kilkadziesiąt kart roboczych do wykorzystania podczas zabaw, do tomu dołączone zostały również kolorowe plansze do konkretnych gier.Książkę kierujemy do wszystkich, którzy zajmują się rozwojem dziecka nauczycieli, wychowawców, terapeutów rozwoju neuro- i psychomotorycznego, ale też do rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom zdobywać nowe umiejętności.
"Chemia. Ćwiczenia dla licealistów" zostały opracowane zgodnie z podstawą kształcenia ogólnego dla liceów ogólnokształcących, liceów profilowanych i techników oraz w oparciu o standardy wymagań egzaminacyjnych. Zeszyty ćwiczeń mogą być pomocne podczas realizacji dowolnego programu nauczania chemii dopuszczonego przez MENiS do użytku szkolnego. Ich forma i zróżnicowanie zadań dostosowane są do wymogów nowej matury z chemii. Spora część zadań posiada treści interdyscyplinarne - problemy typowo chemiczne połączone są z fizyką, biologią czy z matematyką. Zamieszczone różnorodne ćwiczenia mają uczyć rozwiązywania problemów chemicznych, krótkiego definiowania stosowanych pojęć, wyszukiwania informacji, opracowywania i graficznego przedstawiania danych, wyciągania wniosków z opisów przemian chemicznych, analizowania tekstów popularnonaukowych itp. Treści zadań tak zostały opracowane, żeby jednocześnie rozszerzyć i uzupełnić zakres wiedzy, który zawarty jest w podręcznikach. Stopień trudności ćwiczeń jest zróżnicowany - nauczyciel będzie mógł je wykorzystywać zarówno w pracy z uczniami średnimi jak i uzdolnionymi. Do każdego zeszytu ćwiczeń zostały opracowane poradniki metodyczne dla nauczycieli - zawierają uwagi metodyczne dotyczące rozwiązywania zadań, bibliografię wskazaną do pogłębienia danego zagadnienia, źródła informacji wykorzystywanych w zadaniach.
Poradnik metodyczny dla nauczyciela zawiera podpowiedzi do działów: Reakcje chemiczne, Podstawy obliczeń chemicznych, Roztwory i mieszaniany oraz Reakcje w roztworach wodnych elektrolitów.
Wydanie drugie poprawione i rozszerzone... co można zrobić w sytuacji kryzysu dla młodzieży polskiej? ... trzeba dzieci, młodzież i studentów zacząć uczyć czytania, czytania szybkiego, mądrego, skutecznego i twórczego.Regina PawłowskaPublikacja jest adresowana do wszystkich nauczycieli, a szczególnie do polonistów.Jej treść stanowią:opis wieloczynnościowego procesu czytaniacharakterystyka pojęcia sprawności czytaniaproblematyka rozumienia tekstów czytanychprezentacja wyników badań nad stanem umiejętności czytaniakoncepcja szkolnego kształcenia sprawności czytania
Kontynuacja cyklu Z Jackiem w świat. Tym razem, po zadaniach z matematyki, prezentujemy zestaw ćwiczeń i zabaw pozwalających nauczycielowi wprowadzać dziecko w świat liter, głosek, kształtować umiejętność czytania i rozwijać ją. Uczeń w atmosferze pozytywnych emocji, zaangażowania i zaciekawienia stopniowo rozwija umiejętność czytania, która jest przecież tak ważna w jego całym życiu.Proponujemy 26 ćwiczeń i zabaw, które nie tylko rozwijają umiejętności w obszarze aktywności językowej dziecka, ale równocześnie umożliwiają mu holistyczne poznawanie świata, tak typowe dla postrzegania rzeczywistości w tym wieku.Mamy nadzieję, że przedstawione w książce pomysły przyczynią się do urozmaicenia nauki czytania, pozwolą uniknąć nudy.
Publikacja zawiera kolorowe karty pracy pomocne podczas przeprowadzenia diagnozy szkolnej na początku klasy 1. Dzięki niej nauczyciel będzie miał możliwość zapoznania się z poziomem umiejętności dzieci, które rozpoczynają naukę w szkole. Punktem wyjścia jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego.Karty pracy zawierają zestawy ćwiczeń nawiązujących do najważniejszych obszarów rozwoju dziecka: poznawczego (przygotowanie do pisania, czytania i liczenia) i społecznego. Na końcu kart znajdują się arkusze do wpisania wyników diagnozy ucznia zarówno związanych z wykonaniem zadań w kartach pracy, jak i z przebiegiem obserwacji dokonanych przez nauczyciela zgodnie z wytycznymi.