Kompozycja powstała w wyniku inspiracji wydarzeniami katastrofy czarnobylskiej, która miała miejsce 26 kwietnia 1986 roku. 10-minutowy poemat muzyczny na saksofon i fortepian dedykowany jest duetowi Łukaszowi Wójcickiemu (saksofon) oraz Agnieszce Sucheniak-Wójcickiej (fortepian), którzy dokonali prawykonania kompozycji w przeddzień rocznicy katastrofy - 25 kwietnia 2022 roku.
Podręcznik przeznaczony jest dla dzieci w wieku 6-7 lat, rozpoczynających naukę gry na klarnecie. Zawarte w nim podstawowe wiadomości dotyczące budowy oraz zasad gry na tym instrumencie, oraz szereg ćwiczeń, wskazówek i drobnych utworów stanowią rzetelną pomoc zarówno dla ucznia, jak i dla nauczyciela. Z podręcznika może korzystać nauczyciel, który znajdzie w nim wiele inspiracji i pełny, uszeregowany wykaz najważniejszych zagadnień, oraz uczeń, który dzięki prostym objaśnieniom i atrakcyjnej szacie graficznej może samodzielnie ćwiczyć w domu.
Druga część podręcznika do nauki gry na klarnecie dla dzieci. Publikacja zawiera nowy materiał teoretyczny, nowe zagadnienia i nowe melodie, a wszystko w pięknym wydaniu z kolorowymi rysunkami Zenona A. Remiego.
Zbiór czterech utworów XIX-wiecznego kompozytora, w nowym opracowaniu redakcyjnym pianistki i pedagoga akadamickiego dr Anny Parkity.Utwory umieszczone w zbiorze pochodzą z różnych okresów twórczości Antoniego Kątskiego i prezentują szeroki wachlarz różnorodnych środków artystycznych, typowych dla epoki romantyzmu. Miniatury odznaczające się sentymentalizmem, uczuciowością, wirtuozerią charakterystyczną dla stylu brillante oraz zwiewnością figuracji, należą do grupy lekkich w wyrazie utworów salonowych. Większość z nich posiada także tytuł (najczęściej w języku francuskim) sugerujący charakter i nastrój kompozycji.
Najbardziej znana i najpopularniejsza seria wydań utworów Fryderyka Chopina przygotowana przez I. J. Paderewskiego, L. Bronarskiego i J. Turczyńskiego. Zamiarem Komitetu redakcyjnego było jak najwierniejsze oddanie zamysłu kompozytora poprzez silne oparcie wydania na rękopisach, kopiach zatwierdzonych przez samego Chopina oraz na pierwszych wydaniach. Całość składa się z 21 tomów.
Najbardziej znana i najpopularniejsza seria wydań utworów Fryderyka Chopina przygotowana przez I. J. Paderewskiego, L. Bronarskiego i J. Turczyńskiego. Zamiarem Komitetu redakcyjnego było jak najwierniejsze oddanie zamysłu kompozytora poprzez silne oparcie wydania na rękopisach, kopiach zatwierdzonych przez samego Chopina oraz na pierwszych wydaniach. Całość składa się z 21 tomów.
Najbardziej znana i najpopularniejsza seria wydań utworów Fryderyka Chopina przygotowana przez I. J. Paderewskiego, L. Bronarskiego i J. Turczyńskiego. Zamiarem Komitetu redakcyjnego było jak najwierniejsze oddanie zamysłu kompozytora poprzez silne oparcie wydania na rękopisach, kopiach zatwierdzonych przez samego Chopina oraz na pierwszych wydaniach. Całość składa się z 21 tomów.
Łączą w sobie dwa żywioły: czystej gry i pełnej wyrazu poetyki. Wirtuozerię i romantyczność. Błyskotliwość pianistyczna, wykształcona w utworach w stylu brillant, została w nich doprowadzona do perfekcji, lecz zarazem pożegnana. Oba stanowią bezpośredni wyraz osobowości kompozytora, która objawiła się w nich po raz pierwszy z tak wielką siłą i skonkretyzowała w zespole cech tworzących indywidualny styl Chopina.
II część bestlsellerowego podręcznika dla szkół muzycznych II stopnia.Grę a vista można, a nawet należy ćwiczyć regularnie. To jeden z kluczowych elementów edukacji pianistycznej. Pomoże w tym niniejsza publikacja: zawiera zbiór ćwiczeń opatrzonych komentarzami autorów.
Jednym z głównych celów kształcenia słuchu w szkołach muzycznych II stopnia jest opanowanie umiejętności czytania nut głosem. Celowi temu służyć mają trzy części podręcznika zawierające blisko 900 ćwiczeń, umożliwiających systematyczne rozwijanie umiejętności solfeżowych ucznia.
Część II podręcznika - przeznaczona dla uczniów klas III-IV (IX - X) szkół muzycznych II stopnia została opracowana w oparciu o założenia metodyczne wykorzystane i przedstawione szczegółowo w części I.Kolejne rozdziały II części zawierają:145 ćwiczeń jednogłosowych15 ćwiczeń do czytania nut na liniach dodanych25 ćwiczeń z akompaniamentem fortepianu22 ćwiczenia do śpiewania z graniem24 ćwiczenia dwugłosowe29 ćwiczeń trzygłosowych20 ćwiczeń czterogłosowych
Czytanki muzyczne mają spełnić rolę wypisów muzycznych dla szkół I stopnia. Zadaniem ich jest dostarczenie dzieciom wartościowego muzycznie materiału. Skupienie w jednym zeszycie utworów z rozmaitych epok i różnych autorów ułatwi nauczycielowi dobór repertuaru, po który musiałby sięgać do różnych, nie zawsze dostępnych zbiorów. Czytanki, zgodnie z ich nazwą, stanowić mogą pożyteczny materiał do ćwiczenia a vista.
''Czytanki muzyczne'' mają spełnić rolę wypisów muzycznych dla szkół I stopnia. Zadaniem ich jest dostarczenie dzieciom wartościowego muzycznie materiału; skupienie w jednym zeszycie utworów z rozmaitych epok i różnych autorów ułatwi również nauczycielowi dobór repertuaru, po który musiałby sięgać do różnych, nie zawsze dostępnych zbiorów. Poza tym ''Czytanki'', zgodnie z ich nazwą, stanowić mogą pożyteczny materiał do ćwiczenia a vista. Cały materiał ''Czytanek'' został skontrolowany według wydań źródłowych względnie najnowszych opracowań krytycznych. Poza tym w trosce o przejrzystość tekstu unowocześniony został sam sposób wydania. Wskazówki wykonawcze pochodzące od redaktora, a dotyczące tempa, dynamiki, artykulacji itd. ujęte są w nawiasy dla odróżnienia ich od znaków autora, zaś dodane łuki zostały oznaczone linią przerywaną. W ten sposób zarówno nauczyciel, jak i grający odróżni znaki oryginalne od dodanych przez redaktora, które - rzecz prosta - są mniej wiążące.
Niniejszy zbiór służyć ma jako przygotowanie do studiów większych form klasycznych, jak sonatiny, wariacje, sonaty itd. Zawiera on utwory wartościowe, a przy tym nietrudne, tak że można je stosować już w pierwszych latach nauczania.
Drugi zeszyt ''Dawnych tańców i melodii'' jest kontynuacją zbioru pod tym samym tytułem, zawiera jednak kompozycje trudniejsze, a obok drobnych utworów uwzględnia też większe formy. [Jan Hoffman, Adam Rieger]
Utwory zawarte w niniejszym zeszycie zgrupowano według narodowościkompozytorów - Francja, Włochy, Niemcy; pozwoli to uczniom dostrzec pewneodrębności stylistyczne. Taki układ nie pozwala na przestrzeganie zasadyścisłego stopniowania trudności; pedagog zdecyduje według swego uznania, wjakiej kolejności uczeń ma opracowywać utwory zbioru.
Główny nacisk w procesie komponowania kładę na tworzenie tzw. nowej melodyki oraz budowanie jednoczęściowej formy, płynącej niemalże od początku do końca utworu na zasadzie fali zmiennych, kon-trastujących nastrojów, stwierdza kompozytor. Nowe rozumienie formy kwartetu, jako zwartego, żywego, pulsującego energetycznie organizmu, znajduje odzwierciedlenie w partyturze muzyka zanotowana jest bądź w tradycyjnym systemie taktowym, bądź przy użyciu przybliżonego zapisu wartości rytmicznych. Zabieg ten, w zamierzeniu autora, służyć ma pełniejszemu ukazaniu odtwórców, jako swobodnie funkcjonujących wirtuozów, mogących poprzez indywidualne, potraktowane solistyczne partie, realizować w pełni emocjonalny i intuicyjny charakter muzyki. Kwartet miał swoje prawykonanie na Mikołowskich Dniach Muzyki 24 maja 2013 roku. Wykonawcą był zespół Lasoń Ensemble.
Dyktanda zostały wybrane z literatury muzycznej - stanowią fragmenty oryginalnych utworów artystycznych. Dzięki temu uczniowie, pisząc dyktanda, mają równocześnie okazję do poznawania literatury muzycznej, cech stylu, faktury i kształtowania formalnego właściwych dla różnych kompozytorów i różnych epok. W podręczniku znajdują się również przykłady zaczerpnięte z folkloru - są to pieśni ludowe z różnych regionów Polski. Część pierwsza podręcznika zawiera dyktanda łatwiejsze, możliwe do wykorzystania nawet w szkole podstawowej. Publikację uzupełniają 2 płyty kompaktowe.
Podręcznik przeznaczony jest dla najmłodszych dzieci, rozpoczynających naukę gry na gitarze w wieku 5-6 lat.Publikacja zawiera:blisko 50 duetów dla ucznia i nauczyciela (w tym znane dziecięce piosenki oraz specjalnie skomponowane utwory);Utwory z niespodzianką z wykorzystaniem ciekawych efektów gitarowych, tj. stukanie w pudło, tamburo, flażolety, pizzicato;ćwiczenia pisemne, czytanki, wierszyki, zagadki, rebusy i gry planszowe;Materiał podręcznika w całości poświęcony jest zagadnieniu gry na pustych strunach. Elementarz w przyjazny sposób wprowadza też dzieci w świat abstrakcyjnych muzycznych pojęć (np.: pięciolinia, klucz wiolinowym, metrum, nuty i pauzy). Publikacja jest w całości kolorowo ilustrowana. W tekstach i zapisie nutowym zastosowano dużą, wyraźną czcionkę, a orientację w materiale publikacji ułatwiają kolorowe ramki i ikony. Wskazówki metodyczne i akompaniamenty do ćwiczeń zamieszczonych w podręczniku wydane zostały w odrębnej publikacji: Elementarz gitarzysty - dodatek dla nauczyciela.
Powszechnie znane i lubiane etiudy autorstwa Kohlera, Gnesina, Demauxa. Publikacja została zamieszczona w programie nauczania zatwierdzonym do użytku szkół muzycznych I stopnia.
W części pierwszej niniejszego zbioru znalazły się wybrane gamy dwuoktawowe w I pozycji przeznaczone dla uczniów początkujących. Nowością w stosunku do będących w użyciu opracowań jest wprowadzenie w rozłożonych akordach triady harmonicznej (T-S-D). Wzmacnia to u młodego skrzypka wyczucie odniesień funkcyjnych, rozwija słyszenie harmoniczne. Zaletą naszego wydania jest dążenie do regularności rytmicznej oraz proporcjonalności poszczególnych odcinków gamy. Tego typu układ przyzwyczaja grającego do łądu metryczno-rytmicznego, uczy dyscypliny formalnej. Część druga to gamy oktawowe ze zmianami pozycji, bardziej rozbudowanymi pasażami oraz dwudźwiękami stawiają już wyższe wymagania. Płynne przechodzenie z kierunku wznoszącego w ruch opadający dodaje gamom ''melodyjności''. Cześć trzecia to gamy trzyoktawowe, oparte o ''Das Skalensystem'' Carla Flescha, rozbudowane w kierunku biegłościowo-wirtuozowskim. Wybrane gamy czterooktawowe (cz. IV) przeznaczone są dla ambitniejszych uczniów, srudentów, a także dojrzałych skrzypków pragnących utrzymywać maksymalną sprawność techniczną przez wiele lat. Gamy dwuoktawowe na strunie G (cz. V) są znakomitym treningiem zmian pozycji oraz sposobem na szybkie rozegranie.
Wyczerpujący zbiór zawiera gamy i pasaże przeznaczone dla instrumentalistów zaawansowanych. Stanowi świetny materiał do ćwiczeń jakiego brakuje na rynku wydawniczym. Gamy prezentowane są w coraz wyższych pozycjach, w dwudźwiękach (sekstach, oktawach), a także prowadzone w różnej rytmice. W każdej tonacji dla każdej gamy - 14 sposobów ćwiczenia.