Ta wartościowa publikacja dla rodziców i dzieci proponuje zestaw łatwych zajęć z dziećmi. Ćwiczenia mają na celu nauczyć dziecko sprawności manualnej i ruchowej, rozwinąć w nim spostrzegawczość i umiejętność logicznego myślenia, pogłębić więź emocjonalną z rodzicami. Rodzice dowiedzą się z tej publikacji, jak mądrze, twórczo i wesoło bawić się z dwulatkiem. Zawarte w książce propozycje najróżniejszych gier i zabaw: ruchowych, artystycznych, słownych, towarzyskich - do wykorzystania w każdym miejscu i o każdej porze roku, wzbogacą relacje pomiędzy dzieckiem i rodzicami.
Ta wartościowa publikacja dla rodziców i dzieci proponuje zestaw łatwych zajęć z dziećmi.Ćwiczenia mają na celu nauczyć dziecka sprawności manualnej i ruchowej, rozwinąć w nim spostrzegawczość i umiejętność logicznego myślenia, pogłębić więź emocjonalną z rodzicami. Rodzice dowiedzą się z tej publikacji, jak mądrze, twórczo i wesoło bawić się z trzylatkami. Zawarte w książce propozycje najróżniejszych gier i zabaw: ruchowych, artystycznych, słownych, towarzyskich - do wykorzystania w każdym miejscu i o każdej porze roku, wzbogacą relacje pomiędzy dzieckiem i rodzicami.
Propozycje 150 zabaw ruchowych narodziły się z konieczności zapewnienia narzędzi potrzebnych do rozwijania sprawności motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych badań w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, których celem jest poprawa:percepcji i kontroli ciała;-równowagi i motoryki dużej;-koordynacji rękaoko i motoryki małej;-sprawności grafomotorycznej;-sprawności praksyjnej niezbędnej do czynności samoobsługowych i do nauki pisania.Przedstawione w książce propozycje aktywności można wykorzystać w przedszkolu lub szkole, w domu, a także w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis każdej zabawy zawiera wskazówki dotyczące wieku dziecka, celu aktywności, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materiałów, czasu trwania, przebiegu oraz możliwych modyfikacji i wariantów. Ostatni element opisu jest bardzo ważny, bo pozwala dostosować zabawę do potrzeb dziecka, zwiększyć jego elastyczność poznawczą i rozwijać umiejętność generalizacji. W aneksie znajduje się kilkadziesiąt kart roboczych do wykorzystania podczas zabaw, do tomu dołączone zostały również kolorowe plansze do konkretnych gier.Książkę kierujemy do wszystkich, którzy zajmują się rozwojem dziecka nauczycieli, wychowawców, terapeutów rozwoju neuro- i psychomotorycznego, ale też do rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom zdobywać nowe umiejętności.
Czy przedszkolaki mogą dbać o przyrodę, segregować śmieci, zdrowo się odżywiać? Oczywiście!A można im w tym pomóc, proponując, by wcieliły się w rolę Księcia Czyściocha, Chemicznych Oparów lub Duszków Łakomczuszków. Wszak kto raz odegra rolę pingwina, który wynalazł sorbet, już zawsze będzie pamiętał, że owoce są zdrowsze od słodyczy.Wszystkim, którzy pragną uczyć dzieci o ważnych sprawach poprzez zabawę w teatr, polecamy niniejszy zbiór trzydziestu scenariuszy inscenizacji, dotyczących higieny, zdrowia i ekologii. W załączniku znajdą Państwo szablony masek, które ułatwią przygotowanie kostiumów dla małych aktorów.
Nasze społeczeństwo coraz bardziej ucieka od poważnej debaty na temat końca życia, zastępując ją chętnie epatowaniem śmiercią w filmach akcji, grach komputerowych czy w wiadomościach medialnych. Dlatego niezwykle ważna jest tu rola nauczycieli i wychowawców w zapoznawaniu uczniów w sposób delikatny i wyważony z tematyką umierania i śmierci, uwrażliwianiu ich na potrzeby cierpiących oraz inspirowaniu do zaangażowania w pracę dla tych najbardziej potrzebujących. Podręcznik podsuwa najlepsze pomysły, jak taką edukację prowadzić. Zawiera praktyczne wskazówki, scenariusze lekcji, obszernie opisuje metody radzenia sobie z trudną sytuacją w szkole (śmierć dziecka, żałoba dziecka, trudne emocje).Dodatek: DVD z filmami edukacyjnymi dla młodzieży szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, studentów i nauczycieli.
siążka polecana wszystkim nauczycielom wychowawcom, a także rodzicom. Ze wstępu Autorki "...W niniejszej książce znajdują się materiały do przeprowadzenia piętnastu lekcji. Pierwszych kilka lekcji poświęconych jest rozwijaniu u dzieci świadomości, czym jest i jak działa zjawisko dręczenia rówieśników - uczucia i reakcje, jakie zjawisko to wywołuje w ofiarach i świadkach oraz prawdopodobne motywy działania dręczycieli. W ciągu kolejnych lekcji uczniowie mają możliwość poznać swoje prawa, zrozumieć, jak dręczenie pogwałca te prawa i zdać sobie sprawę z tego, jak ważna jest ich obrona..."
Książka ta zawiera gotowe scenariusze lekcji i ponad 40 kart pracy do kserowania dla uczniów, a także setki praktycznych ćwiczeń, których celem jest nauczenie nastolatków radzenia sobie ze złością i panowania nad sobą.Złość to uczucie zupełnie naturalne i wszyscy od czasu do czasu w złość wpadamy, ale nauczenie się, jak ją wykorzystać, by rozwiązać problem lub dokonać jakiejś zmiany w naszym życiu, może być sprawą trudną. Niniejsza książka dostarcza szczegółowych wskazówek i ćwiczeń, których celem jest pomóc wychowawcom i trenerom nauczyć młodzież właściwego wyrażania złości. Niech złość pomaga, a nie krzywdzi. Poznajcie szybkie i łatwe sposoby rozpoznawani złości i radzenia sobie w trudnych sytuacjach.Przykłady tematów kart pracy:- Jak wygląda złość- Fizyczna reakcja na złość- Prowokator czy neutralizator?- Przemoc w mediach- Uciekaj, wyraź siebie, wybuchnij- Zatrzymaj się, zrób przerwę, pomyśl, odpowiedz- Dar cierpliwości- Rozwiązywanie problemów- Negocjacje i kompromis- Poradzić sobie ze złością innych
Wyobraź to sobie: w klasie panuje przyjazna, pełna entuzjazmu atmosfera. Uczniowie są zdyscyplinowani do nauki, zadają ciekawe pytania, odrabiają prace domowe i z każdym dniem robią postępy w nauce. Dzięki temu czerpiesz z pracy radość i satysfakcję.Poznaj siedem sekretów najskuteczniejszych nauczycieli. Dowiedz się, jak planują lekcje, uwzględniając zróżnicowane potrzeby uczniów, jak motywują ich do pracy, przeprowadzają sprawdziany, wprowadzają zasady i procedury, wyznaczają sobie cele i zapobiegają problemom z zachowaniem.
Z książki tej dowiesz się, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać na opóźniony rozwój jego umiejętności wzrokowych, słuchowych, motorycznych, przetwarzania informacji lub innych. Autorka wyjaśnia, jakie badania lekarskie i psychologiczne warto wykonać, by sprawdzić, w czym tkwi sedno problemów. Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie dostosować oczekiwania wobec ucznia do jego możliwości, a także, rozumiejąc jego specyficzne potrzeby i trudności, zastosować w klasie lub w domu skuteczne interwencje, które pozwolą mu osiągnąć sukces edukacyjny.
Pełny program rozwijania kompetencji emocjonalnej!Kompetencja emocjonalna to sprawność kluczowa! Uczucia nie są niepokornymi pozostałościami wieku kamienia łupanego, które należy uciszyć lub zignorować, w międzyczasie wpajając dzieciom wiedzę akademicką. Uczucia kierują naszym zachowaniem, kształtują wartości, które wyznajemy, i warunkują wybór takiego, a nie innego działania.
Jak rozszyfrować i zmienić najtrudniejsze zachowaniaZ książki:w działaniach uczniów z problemami behawioralnymi lub emocjonalnymi intencja nie zawsze jest jasna; mogą one nie pasować do znanych schematów i przez to wprawiać nauczyciela w zakłopotanie, powodować poczucie bezradności. Bywa i tak, że przecenia on możliwości ucznia do poradzenia sobie z daną sytuacją. Z naszej długoletniej praktyki wiemy, że zachowania uczniów, wynikające ze stanów lękowych, wycofania, buntu, czy podłoża seksualnego mogą stanowić wyjątkowo kłopotliwy problem, nawet dla najbardziej doświadczonych nauczycieli specjalistów.Kolejna trudność polega na tym, że nauczyciel jest przeważnie zmuszony szybko reagować, nawet jeśli zachowanie ucznia jest dla niego niezrozumiałe. Kiedy dzieci wybiegają pędem ze szkoły, czy podnoszą zgiełk w stołówce dorosły od razu stara się opanować sytuację. Wychodząc jednak z błędnych założeń co łatwo się może przytrafić w przypadku uczniów mających omawiane problemy reaguje nieadekwatnie do sytuacji; prowadzi to do powtarzania się niewłaściwego zachowania.